Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

Active-sport

Chci inzerovat

Giant Trance 27.5: Snadně přes hory a doly

Horská kola

Dalším výrobcem, který ve velké míře podlehl aktuální sedmadvacítkové mánii (a z našeho pohledu zcela oprávněně), je Giant. Jeho trailový model Trance najdete již pouze v tomto rozměru.

Dalšími variantami krom standardní jsou karbonová Advanced a freeridověji zaměřená SX. Všechny potvrzují, že tento krok směrem k větším kolům biku sednul, a pokud jste byli ještě na vážkách, je na čase odhodit předsudky.

„O kousek větší“ v případě kol může znamenat i o pořádný kus jiný projev. To, co nám vadí u 29“, je především ztráta hravosti a nástup razance tanku. Pro někoho to sice může znamenat výhodu, ale já na traily jezdím proto, abych se vyřádil v technických pasážích a užil si ty okamžiky bleskového uvažování při volbě stopy.

Ideální kompromis

Fakt, že velká kola všechno přejedou, se pak stává naopak nevýhodou. I když přiznávám, to lepší překonávání překážek se občas taky zalíbí. Ideální kompromis jsem našel právě tady.

Cílem Trance je protáhnout vás trailem co nejsvižněji jak nahoru, tak dolů. Pozice za řídítky je vyvážená a ani tady nezklame.

Při stoupání můžete kromě přepnutí vidlice (Fox 32 Talas CTD) a tlumiče (Fox Float CTD) do patřičné polohy „climb“ také snížit přední zdvih ze 140 na 120 mm. Tím se dostanete vahou více dopředu a minimalizuje se tak nadzvedávání předního kola.

Zdvih 140 mm se systémem Maestro využijete, jen když ho potřebujete.

Zdvih 140 mm se systémem Maestro využijete, jen když ho potřebujete.

Osvědčený virtuální systém Maestro potom zabraňuje pohupování při šlapání. Jakmile se pak cesta překlopí dolů, plně využijete 140 milimetrů vpředu i vzadu.

Samozřejmostí je u tohoto typu biku také teleskopická sedlovka. Giant nabízí vlastní produkci Giant Contact Switch-R s vnitřním vedením bovdenu. Maximum kabelů vede vnitřkem, takže rám vypadá opticky čistě a snáze se i udržuje čistý.

Seznam kapitol

Nemá větší slabinu

Vedle ovládání sedlovky potom na příjemně širokých řídítkách najdeme řazení Shimano SLX s 2x10 převody a brzdy téže řady. Obojí funguje bezchybně, o to, aby řetěz držel na místě i při agresivní jízdě, se stará vodítko řetězu a také přehazovačka XT Shadow+.

Zmíněná 725 mm široká řídítka jsou potom usazena na nestandardním 1 ¼ širokém krku vidlice, takzvaném Overdrive 2, který před nedávnem vymyslel právě Giant. Fyziku neoklameme, tuhost je tam jistě větší, byť ji na první pohled nezaregistrujete.

Jediný problém může nastat ve chvíli, kdy budete chtít představec vyměnit, jelikož nabídka není zrovna široká. Stejně jako kokpit jsou vlastní výroby i kola umístěná na pevných osách a osazená plášti Schwalbe Nobby Nic, která jako celek fungují na výbornou.

Široký sloupek zvyšuje tuhost biku a zlepšuje ovladatelnost.

Široký sloupek zvyšuje tuhost biku a zlepšuje ovladatelnost.

Celkově se Trance neztratí v pestré škále terénů, poradí si jak s agresivní jízdou na trailu, tak i polykáním kilometrů a nemá výraznější slabinu.

Seznam kapitol

Infocentrum

Giant Trance 27.5

Cena: 71 999 Kč

Velikosti: XS, S, M, L, XL

Vidlice/zdvih: Fox 32 Talas CTD Evolution, 140–120 mm

Tlumič/zdvih: Fox Float CTD Evolution 140 mm

Řazení/přehazovačka: Shimano SLX/XT “clutch”

Brzdy: Shimano SLX

Kola/náboje: Giant Tracker + ráfky Giant P-XC2

Pláště: Schwalbe Nobby Nic

Seznam kapitol

Celkové hodnocení

5
+
odpružení
tuhost
-
nestandardní rozměr představce
cena





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: