Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

Active-sport

Chci inzerovat

Canyon Nerve AL 9.0 SL: Nebezpečně dravý škuner

Horská kola

Silný, efektní, až chladně elegantní a bezchybný. To je aktuální Nerve od Canyonu. Vítěze srovnávacího jarního testu tour fullů jsme vyzkoušeli osobně i na české hroudě. A obstál báječně. Pro první kolo náročného sportovního jezdce obtížně pohledáte srovnatelnou volbu.

Soudím tak hned podle prvního a zásadního kritéria. Pocitu z jízdy. Mimořádně kompaktní a efektivní, všechna síla jde tím správným směrem. Do kopce táhne a neztrácí, ve sjezdu sviští dolů a ještě chytá rány. Po rovině to rozbalí jako tichá a dynamická mašina. I díky 27,5´ kolům má výtečnou ovladatelnost kdekoliv.

Skvělý hliník

To vše přichází díky dokonale vyladěné stavbě i komponentům. Hliníkový rám nejvyšší třídy těží z vývoje karbonu, rozdíl ve váze je zanedbatelný. Technologie sváření TIG v ochranné atmosféře intertního plynu zvyšuje kvalitu svárů. Přední trojúhelník má dokonalou tuhost. Rozvlněný tvar rámu odpovídá i charakteru jízdy v terénu.

K tomu čtyřčepový mechanismus zadního odpružení skvěle kompenzuje pohupy do pedálů. Jako byste měli pod zadkem trpaslíka, který sám reaguje a nastavuje podle potřeby. Takže nepotřebujete kompletní uzamčení ani zvýšené zdvihy. Stačí se jen mírně pohupovat a valit vpřed. Snad i proto se chování stroje ve třech polohách liší téměř neznatelně. Spíš má člověk pocit, že špatně funguje páčka na změny stavu…

Rozvlněný koráb. Tvar rámu odpovídá charakteru jízdy.

Rozvlněný koráb. Tvar rámu odpovídá charakteru jízdy.

Podobně pracuje přední vidlice Fox 32 Float se 120mm zdvihem. Opravdu neřešíte uzávěry ani milimetry. Jen si s nimi spíš hrajete.

Spolehlivý tah podporuje systém trough-axle na 12mm pevné zadní ose, umístěné až úplně na konci rámu, čímž usnadňuje sundávání kola.

Seznam kapitol

Vpředu tři tácy

K tomu nastavitelná sedlovka RockShock Revelb Stealth, která se ovládá tlačítkem pravé ruky nad brzdou a řazením. Pokud víte o existenci tohoto zařízení, neumíte si představit, že by právě na tomhle biku scházelo.

A osazení? Shimano XTR, na něm se obtížně hledají vady. Vpředu možná konzervativně tři tácy, z nichž ten prostřední je ze sloučeniny titanu a karbonu, a dvoudílné kliky Hollowtech II. Čtyřpístkové brzdy Avid se 180mm kotouči reagují hned na první omak zcela neomylně a citlivě. Stejně jako řazení.

Kokpit Ritchey z nejvyšší řady WCS. Sedlo i gripy Ergon dodávají opět nejvyšší komfort v pevnosti a zároveň přispívají k příjemnému, netvrdému stisku/posezu.

Pevný předek. Kónický trojúhelník podporuje tuhost a trvanlivost.

Pevný předek. Kónický trojúhelník podporuje tuhost a trvanlivost.

Tohle kolo skutečně nemá chybu. Anebo jsme ho rajtovali příliš málo a krátce.

Tygr z Koblenzu, který prodává po internetu bez zprostředkovatelů (a nabízí zdatné přátele-mechaniky na telefonu nebo pumpičku na vidlice a klíče v rámci dodávky), útočí velmi dravě na tržní pořádky. Jeho ostré ataky zuby namočenými ve smrtícím koktejlu ceny a kvality slibují brzy víc a víc kořisti.

Seznam kapitol

Infocentrum

Canyon Nerve AL 9.0 SL

Cena: 91 902 Kč

Hmotnost: 12,02 kg (M)                                          

Rám: hliníkový Canyon Nerve AL

Velikosti: XS, S, M, L

Vidlice/zdvih: Fox 32 Float CTD Factory Kashima/ 120 mm

Tlumič: Fox Float CTD remote Kashima BV 120 mm

Řazení/přehazovačka: Shimano XTR/RD-M986 Shadow Plus IO-Speed 3 x 10

Brzdy: Avid Elixir 9 Trail 180 mm

Ráfky/náboje: oboje DT Swiss One XM I50I Spline

Sedlovka: Rock Shox Reverb Stealth (Vario)

Seznam kapitol

Celkové hodnocení

5
+
Kompaktní univerzální tour/allmountain
Tlumení jako celek
Váha
-
Ovládání zadního tlumiče není top





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: