Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

Active-sport

Chci inzerovat

Author Vision 27,5: Solidní pevňák pro každého

Horská kola

Po delší době, kdy jsme se věnovali prakticky výhradně celoodpruženým bikům, jsme zabrousili zpět do segmentu XC pevňáků domácí provenience a volba padla na nový Author Vision 27,5.

Jak již název napovídá, jedná se o bike s kompromisními „sedmadvacítkami“. Ty se poslední dobou šíří jako lavina napříč všemi segmenty. Ti výrobci, kteří ještě před několika lety pevně stáli za malými koly a cokoli většího než 26 palců odsuzovali, nyní podlehli trendu a někteří dokonce šestadvacítky z výrobního programu až na pár modelů vypustili. Toto však není případ Authoru, ten má v rámci svého portfolia všechny tři rozměry.

Karbonová sedlovka

Sytě červený Vision je druhým nejvyšším modelem v nabídce (v 27,5 výrobce nabízí pouze duralové rámy, u šest-  i devětadvacítek si můžete vybírat i z karbonu) a tomu odpovídá i výbava.

O odpružení se stará vidlice Rock Shox Recon Gold se zdvihem 100 mm, která má pro větší tuhost tapered sloupek a pevnou 15 mm osu. Zatímco kónický sloupek je až na výjimky prakticky standardem, pevná osa nás sice vždy potěší, ale u tohoto biku by ani nebyla skoro potřeba.

Vidlice RockShox. Pro větší tuhost má tapered sloupek a 15 mm pevnou osu.

Vidlice RockShox. Pro větší tuhost má tapered sloupek a 15 mm pevnou osu.

Na takový technický terén, kde bychom pevnou osu skutečně ocenili, kolo není stavěno. Vidlici můžete ve stoupání či jízdě po rovině zamknout na korunce, v otevřené poloze potom ochotně zobe všechny nerovnosti. Ovládání z řídítek není, ale upřímně nám při testování jeho absence nechyběla.

S odpružením zadní stavby si budou muset poradit vaše nohy. Nicméně je kolo osazeno karbonovou sedlovkou vlastní produkce, která část vibrací pohltí a uleví tak vašemu pozadí.

Seznam kapitol

Řazení na jedničku

O pohon se postaralo Shimano s kombinací řad SLX/XT. Ta, jak už je tomu zvykem, funguje bezproblémově, řadí kdy má a kam má. Přehazovačka je potom vybavena funkcí clutch, takže v případě techničtějšího terénu ji můžete „zamknout“ a eliminujete tím shození řetězu. My jsme po dobu testování preventivně blokaci zapnuli, a i když jsme jezdili cestou necestou, řetěz nespadl ani jednou.

Shimano má na starost také brzdy, set Deore zvládl hravě ubrzdit kolo v jakékoli rychlosti. Jediný problém nastal při ostřejším brzdění na nezpevněném povrchu, kdy se destičky ochotně zakously do kotoučů, ale pláště s podkladem totéž neprovedly.

Gumy Geax Mezcal mají sice slušivé bílé boky, které doplňují celkový design kola - krom bílých čar a nápisu na rámu jsou ve stejné barvě i náboje a pedály - ale s přilnavostí mimo asfalt je to už horší.

Model je osazen brzdami Shimano Deore.

Model je osazen brzdami Shimano Deore.

Drobný vzorek si na mokrém nebo sypkém povrchu moc neumí poradit a často tak při záběru hrabete a brzdíte ve smyku. Na druhou stranu mají nízký valivý odpor a na odpočinkový výlet po cyklostezce jsou naprosto ideální. Naštěstí jsou pláště relativně malá investice a tak můžete mít výletnickou sadu pro nenáročné vyjížďky.

S ohledem na výlety byla pravděpodobně koncipována i řídítka, která vám v techničtějších pasážích se svými 600 milimetry velkou oporou nebudou. Každopádně na lehčí terén je to šířka dostačující.

Seznam kapitol

Infocentrum

Cena: 33 990 Kč

Hmotost: 12,7 kg (vel. 19”)

Velikosti: 16", 17,5", 19", 20,5", 22”

Vidlice/zdvih: ROCK SHOX Recon Gold Solo Air/100mm

Řazení/přehazovačka: Shimano SLX/XT “clutch”

Brzdy Shimano: Deore

Kola: náboje Author Helium+ráfky Author Radon Pro

Pláště: Geax Mezcal Kevlar 

 

Seznam kapitol

Celkové hodnocení

4.5
+
odpružení
clutch funkce přehazovačky
-
pláště
užití na snadný terén





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: