Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

Active-sport

Chci inzerovat

Trek Remedy 27,5: Hravá šelmička pro každého

Horská kola

Pokud je enduro návrat ke kořenům bikingu, pak se k nim vydejte v sedle Remedy na 27,5 palcových kolech. Naplní všechny vaše představy. Je to asi nejuniverzálnější a nejhravější model, který můžete čerstvě od americké jistoty Treku získat. Jezdili jsme osmičku, nejvyšší model s hliníkovým rámem.

Materiál Alpha Platinum Aluminium, nástupce Zirconia ZR9000 je sice nejlehčím, ale někdy přece jen ucítíte váhu. Což po větší zabíračce „odnesou“ i ruce, nezvyklé navíc na hodně široký rozvor říditek. Ovšem jakmile je dostanete „do ruky“, poznáte, že fungují skvěle. Uvibrujete i každičkou drobnou ztrátu balancu. Jistota stoupá s každou další vyjížďkou.

A pak - nejbližší karbon 9,7 stojí o 23 000 Kč víc. Od osmičky se liší ještě vidlicí (Fox Evolution 32 Float vs. RockShox Revelation RL), pak už ne. Takže záleží jen na vás a investiční rozvaze. I tento rám Treku má doživotní záruku.

Rychlé a obratné

Přímo na tomto modelu a trasách jemu určených, si můžete ověřit, proč byste měli volit 27,5“ velikost. Už jede skoro jako velké kolo (29), ale zachovává si obratnost malého (26). Zvláště pokud si nejste stopro jisti přechodem k velkému kolu, zkuste tento mezikrok. Nebudete zklamáni. Naopak. A oproti devětadvacítkovým Remedy nabízí více variant (6:3).

K tomuto kolu, určenému pro agresivní jízdu v náročném terénu pasuje kompromisní velikost, která se nazývá taky 650bl, přesně. I když nestojí přesně uprostřed a blíže má pořád k menší 26.

Není to závodní speciál, ani sjezďák. Ale můžete se na něm vydat na dlouhý tempový trénink po zpevněných lesních cestách, stejně tak si zaskotačit v prudkých kamenitých úvozech, nebo lesních freeridech, či trailech. Řazení SLX dostačuje, stejně jako brzdy. Záleží na trvanlivosti po krutější zátěži a kvalitě údržby.

Seznam kapitol

Stabilní výjezdy

V obtížnějším terénu je kolo stabilnější při výjezdech a cítíte se silní i při sjezdech přes kameny, kořeny nebo hluboké bahno. Nahoru vás skoro vytáhne, převalí se přes prolákliny a překoná i kluzké pletence kořenů. Jen se pod vámi pořád trochu vlní. Ale dolů se spustí jako z řetězu vypuštěná šelma, lačnící po krvi.

Jak funguje aktuální technologie DRCV Dual Rate Control Valve na vzduchovém tlumiči? Vyvinutá společně s Foxem má dvoustupňový systém. První je aktivní stále, takže i na rovině se pořád lehce pohupujete. Ale na kinedryl to ještě není.

Na větších nerovnostech tlumič sám otevře druhou komoru ve své horní části. Při maximu netuhne a „houpe“ dál. V okamžiku návratu se automaticky vypne druhá komora. Skutečně, místy si zapomenete sahat mezi nohy na ovládací páčku, která má čtyři polohy.

Zadní tlumení dotváří Full Floater, což je plovoucí uchycení tlumiče k zadní stavbě – ne přímo k rámu, čímž ho šetří. Naopak k jeho tuhosti ještě přispívá Evo Link, který přepákuje zadní stavbu a šetří váhu.

A ještě jeden detail. Zadní osa 142x12 mm se montuje napevno díky ABP Convert, takže nepotřebujete rychloupínák. Pokud ale máte kola s ním, stačí jen vyměnit vložky. Údajně zajišťuje o deset procent pevnější uchycení zadního kola, to ale v krátkém čase pocitově nelze identifikovat. Ocenil jsem aspoň při snadné manipulaci po opakovaném defektu.

Také přední vidlice Fox je robustnější o 2 mm na celkových 34 mm a nabízí aktuální režim CTD (Climb Trail nebo Descend) s třípolohovou páčkou. Pro každý model jsou továrně nastaveny, navíc odborný servisák je vyladí ještě podle vaší váhy i jízdních zvyklostí.

Seznam kapitol

Infocentrum

Trek Remedy 8 27,5

Cena: 76 990 Kč

Hmotnost: výrobce neudává, naše měření 12,7 kg

Velikosti: 15,5, 17,5, 18,5, 19,5, 21,5

Rám: Alpha Platinum Aluminium

Vidlice/zdvih: Fox Evolution 32 Float/150 mm

Tlumič: Fox Evolution DRCV

Řazení/přehazovačka: Shimano SLX

Brzdy Shimano: SLX hydraulické

Kola: Bontrager Duster TLR

Seznam kapitol

Celkové hodnocení

4
+
- pestré použití na různé terény
- tlumič s DRCV
- pevná zadní osa
-
- nelze dokonale zpevnit





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: