Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

Active-sport

Chci inzerovat

Lehká tanečnice. Trek Émonda SLR Disc


Alberto Contador, proslulý tanečník v pedálech, vedl ve svém posledním vystoupení, Émondu. Ta nese i nadále světem kol jeho étos. Testovali jsme model Trek Émonda SLR Disc, nejlehčí silničku s kotoučkovkami na světě.

Na pohled křehká, po sevření však nevídaně pevná a odolná, přesto poddajná a stále subtilní, raketa budí obdiv, kde se objeví. Tak třeba podle amerického servru bikeradar je to jedno z pěti nejdůležitějších kol roku (spolu s Canyon Endurace, 3T Strada, Specialized Tarmac a Scott Foil Disc).

„Lehčí uděláme lehčí,“ řekli si prý v Treku, než se pustili do práce. Takže gramařina hned na úvod. Teď má rám bez „flat mount“ úchytů na brzdy 640 g (loni 690 g) + vidlice 350 g. Karbonová kola váží 668 a 786 g. Celý stroj 6,92 kg (s elektronickou sadou Shimano Dura-Ace Di2 až 6,65 kg), aby splnil limity UCI.

Contador měl loni na Vueltě ještě o 25 gramů lehčí rám (protože byl bez úchytů na kotoučové brzdy) a vytesal si na něj heslo Querer es poder – cosi ve smyslu Chtít je moc... Zmínku zaslouží i opačné váhové maximum – kolo uveze 125 kg!

Představte si, že než vyšel ven rám Ultimate CF Evo z materiálu OCLV, museli Američané získat povolení japonského ministerstva obrany k vývozu tohoto speciálního druhu karbonu. Dostali ho díky svým zkušenostem, o němž svědčí čísla - 40 let vyrábějí ve Waterloo špičková kola, 25 let tu dělají s karbonem, OCLV znají 18 let a Émondu vyvíjejí 4 roky.

Samotný rám vypadá impozantně až aristokraticky už na pohled. Čisté linie, dominantní trubky, mohutnější spodek, jako by šelma lehce nakročená do skoku.

Kabelový systém Control Freak vede tři lanka jedním otvorem, vůbec neklepe. K tomu pohodlnější zesílený sloupek E2a robustní středové pouzdro BB90. V zadní stavbě jako u dalších Treků máte umístěnu prohlubeň na ANT senzor Dualtrap.

Osazení kompletní řadou Dura-Ace přesně vyhovuje, „kopcovitý“ dvojtalíř s 50/34 zuby se dá měnit i za menší. Řízení i sezení jde jako vždy od bráchy Bontrageru, stejně jako ploché kotoučovky Speed Stop. Ty brzdí agresivněji a ostřeji, zejména za vlhka musíte opatrně volit sílu stisku.

A jízda? Konzistentní nádhera. Záleží samozřejmě pořád hlavně na nohou tanečníka. Ale jeho partnerka mu jde skvěle do kroku. Stačí jemný pokyn a reaguje, lehkost bytí vnímáte až nesnesitelně – co víc by asi napsal Monsieur Kundera?

Do kopce tedy vyšupačíte tak rychle a snadno, co kondice a síla dovolí. Přenos síly vnímáte přímo fyzicky. V techničtějších pasážích silnic pomáhá pohodlnější a strmější SLR pozice, v kole neležíte, ani neběžíte. Přesné nastavení posezu doladíte podle zvyklostí nebo s odborníky.

Na dlouhé rovině po založení to na gumových žiletkách (25 mm, lze nasadit i bezdušovky) letí, přitom pociťujete i flexi. A ve sjezdu se chová také velmi poddajně. Rámy se staví nejen podle velikosti, ale i charakteru jezdce, ostřejší H1 a pozvolnější H2. „Je to skalpel, který chirurgicky zapůsobí na vaši vůli k pelotonu,“ napsal jeden z recenzentů.

Díky Projectu One si můžete nechat přímo z fabriky vyladit detaily, osazení i barvy s vizitkou přímo na míru. Jinak Émonda se nabízí letos ve dvou karbonových a dvou duralových řadách. Nejnižší ze 17 modelů ALR 4 (hliníkový rám s karbonovou vidlicí a osazení Tiagra) začíná na 39 900 Kč, ještě dětská 26´´ je za 28 990 Kč. Náš kousek se šplhnul přes 200 000 Kč.

 

Trek Émonda SLR Disc

 

Rám: Ultralight 700 OCLV Carbon (665 g)

Vidlice: celokrabonová Émonda s karbonovým sloupcem E2

Kliky: Shimano Dura-Ace 50/34 kompaktní

Řazení: Shimano Dura-Ace

Přesmykač: Shimano Dura-Ace

Přehazovačka: Shimano Dura-Ace

Kazeta: Shimano Dura-Ace 11-28, 11 rychlostí

Řetěz: Shimano Dura-Ace

Brzdy: hydraulická disková verze Shimano Dura-Ace s úchytem Flat Mount

Řídítka: Bontrager XXX, 31,8 mm

Představec: Bontrager Race X lite, 7 stupňů

Sedlovka: karbonová Bontrager Ride, 20 mm offset

Sedlo: Bontrager Montrose Pro

Kola: Bontrager Aeolus 3 TLR (možno užít bezdušové pláště)

Pláště: Bontrager R3 Hard-case Lite, 700x25c

Hmotnost: 6,92 kg

Cena: 209 990 Kč

 

 

 

Závěr

+ váha

+ přenos síly

+ ovladatelnost

+ celkový design






Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: