Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

Active-sport

Chci inzerovat

Pop enduro – nový kult? Kona Process 153 CR/DL


Už jen kombinace v názvu a sídle značky hraje bikerovu uchu libozvučně. Havajská Kona (ačkoliv ta je spíš ironmanská jako celý Big Island a lepší terény najdete na Maui) bydlí v kanadském Vancouveru u North Shoru. A pak vám pošle pod zadek a ruce tenhle Process číslo 153 (zdvih zadní stavby)!

Skvělé enduro či ještě all mountain, chcete-li, pro širší pole milců trailů. Byť některé ohlasy vyhraněných vyznavačů kultovní značky hovoří o mírném zklamání ze „zpopovatění“.  Každopádně výtečné živé kolo pro zážitkové výpravy do náročných terénů, prioritně dolů, byť i vzhůru a po rovině odjede svoje. Nepotřebujete sjezdařský vir v krvi, resp. mozku, abyste si ho užili.

Process G2 přepracoval rám

Oproti svému předchůdci má jeden ze strojů nové koňácké řady Process G2 přepracovaný rám - tentokrát už převážně z karbonu, kromě částí zadní stavby. Ta opět narostla v duchu tradičních Kona-tvarů a tlumič se vrátil do polohy nastojato podél sedlové trubky.

Přitom rám zůstává dostatečně tuhý, aniž byste pocítili rány i při agresivní tvrdé jízdě. Rozdělení síly nárazu ve spodní části hlavové trubky přispívá jistotě řízení a rovnováze, ale i výdrži materiálu. I především cross-countrista dokáže houpavost brzy zvládnout.

Vidlice se zamkne ručně na pravém rameni, tlumič má dvě polohy a kopec vyjedete bez povšimnutí, i když ho zapomenete zavřít. Odskok se ovládá celým víčkem svrchu tlumiče a nastavit si můžete i nízkorychlostní kompresi LSC. Kombinace zdvihů 160 mm vpředu a 153 mm vzadu pak dokáže brzy vyhoupat perfektní pocity z jízdy. Což si užíváte hodně dlouho - poloha někde mezi tak akorát mezi závodnicky nataženou a výletnicky vztyčenou (i výš položené ruce) nepotřebuje dlouhé přivykání. Naopak jaksi přirozeněji se zlomíte přes hranu strmých svahů. Jen se držet ve správné pozici za sedlem, kolo trefí samo. Ano, se sedlovkou dole, bez teleskopické už se tady nikdo netroufne obejít. Jenže Reverb, resp. jeho ovládání, jde někdy ztuha…

Úhel hlavové trubky zůstal na konzervativních 66 stupních. Přímé uchycení Trunnion Mount dovoluje snáz uchytit dlouhé tlumiče 205x60 mm.

Sramovská kombinace. S Orlem i bez něho

Na téhle raketě poletíte hodně rychle za všech okolností.  Ovšem beze strachu, ačkoliv řízení živě pulsuje a musíte ho bedlivě hlídat. Nekompromisní, plynulé a spolehlivé brzdy Sram Guide RSC tak tvoří součást odpovídající výbavy, zajištěné dále kombinací Sramů, levnějšího GX Eagle na páčkách a kazety s přehazovačkou Eagle 01 s převody 1x12. Převodník má 34 zubů, tedy máte-li chuť, roztočíte se i po rovině.

Při vší pohyblivosti zůstává stroj docela robustní a těžký (14,7 kg), ovšem při jízdě to ani nevnímáte. Sedmadvacítková kola se jeví ideální, ale chystají se i devětadvacítky (s hliníkem), což může přinést zajímavý posun…

Na těch aktuálních WTB zaujme asymetrický výplet. Hodně zubaté pláště Maxxis Minion (vpředu 2,5´´ a vzadu 2,3´´) pak přispívají jistotě nejen v zatáčkách, ale i gripu ve stoupání. Perfektně na kamení a štěrku, opatrnou distanc jsem držel na kořenech – nemusím zkoušet všechny hranice. Nepotřebujeme si hrát na gramaře, bezdušovky by ale přinesly ještě další vylepšení dané sestavy.

A ještě k designu. Hard core „koňák“ možná ohrne nos, ale blankytně modrá na tomto typu stroje evokuje nebeské zážitky a oblohu právě kdesi uprostřed Pacifiku. K tomu otisky havajských orchidejí na sramovském Orlovi. Jako by si byli souzeni… Do reality navrací až tabulka s parametry kola na rámu.

S hodnocením to byl hodně krátký proces: Výborně!

Další testy najdete v časopisu Bike

 

Kona Process 153 CR/DL

Cena: 149 999 Kč

Váha: 14,7 kg

Rám: Kona DH Carbon w/6061, hliníkové řetězy 153 mm Travel

Vidlice: RockShox Lyrik RCT3 Solo Air 160 mm tapered 110 mm spacing

Tlumič: RockShox Super Deluxe RCT Trunnion

Řazení: Sram X01 Eagle 1x12

Kliky: Sram Descendant carbon

Brzdy: Sram Guide RSC, rotory 200 mm

Kola: ráfky WTB Asym i29 TCS, náboje Sram S900 - vpředu 110x15 mm, vzadu 148x12 mm

Pláště: Maxxis Minion DHF EXO TR 3C 27,5 x 2,5´´ vpředu a 2,3´´ vzadu

Kokpit: řídítka Kona XC/BC 35 780 mm/představec 45 mm, gripy ODI Elite

Sedlo: WTB Volt Race

Sedlovka: RockShox Reverb






Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: