Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

Active-sport

Chci inzerovat

Na enduru s lunochodem. Kross Moon 3

Horská kola

Polský bike? Ještě před pár lety by tohle slovní spojení vyvolalo úsměv, možná i ironický škleb. Biker by si představil snad něco jako Malucha s řídítky a nezbytnou anténou vysílačky, na čem jezdí výhradně muži s knírem a v kostkované košili. Jenže čas plyne a Poláci už dávno nejsou národ mountainbikových ignorantů, kteří si div nenašroubují kufry na podrážky lakýrek. A platí to i pro kola.

Holky ve světovém poháru už nějaký ten pátek prohání Maja Wloszczowska (velký rozhovor s ní jste četli v minulém čísle, pozn. red.), a to na stroji domácí značky Kross. A podle toho, jak často jim ukazuje záda a že na něm jezdí i Jolanda Näfová, nebude Kross žádné ořezávátko. Tentokrát jsme ale místo XC chrta vyzkoušeli něco drsnějšího. Jejich vrcholné enduro Moon 3.

Už zdálky bije do očí vyřvaně žlutou barvou se zelenými nápisy, silueta slibuje schopnosti hlavně z kopce, jak jinak u endura. Příď má i ve srovnání s konkurencí položenější, 65,6°, úhel sedlové trubky 74° je podle současných trendů také spíše plošší, zadní stavba by se dala se 440 mm označit za středně dlouhou. Kross používá řešení s virtuálním pivotem a jednotlivé prvky působí opravdu masivně a odolně. Celkově bike vzbuzuje důvěru, nezbývá tedy, než usednout za řídítka a vyzkoušet, co v sobě skrývá.

U endur obecně vyvstává ten problém, že jezdí výrazně lépe dolů než nahoru, zatímco většina testů začíná dole a nahoru se biker nejprve musí vyškrábat. Množství lanovek u nás přece jen za alpskými zeměmi poněkud pokulhává. Po počátečním značném rozčarování z akcelerace a schopnosti udržovat rychlost chvilku pobíhám s inbusem a ladím posed. I mírné zvednutí sedla ergonomii a účinnosti šlapání hodně pomáhá, takže i do kopce už se šplhá docela dobře.

Velmi zdatně si Moon vede v prudkých uklouzaných stoupáních, pláště od Schwalbe se kousnou a měsíční vozidlo se neohroženě drápe vzhůru, přitom plochý úhel sedlové trubky tomu vážně nepomáhá. Drápání však nesmí trvat moc dlouho. Ne že by nestačila trakce, ale projeví se vyšší hmotnost a jezdec začne fyzicky strádat, protože rozsah převodů u Sram X01 1x11 není právě největší.

Jenže pak to přijde. Sjezd. Vybrat si tu nejrozbitější a nejprudší cestu dolů a po hlavě se vrhnout do hlubin. Bolest nohou ze stoupání vystřídá příval adrenalinu, menší překážky prakticky neexistují, kameny velikosti psí hlavy znamenají jen houpání, větve a menší stromky povalené přes cestu budete doslova vyhledávat, v duchu se zákeřnou otázkou, jestli se kmen zlomí s mohutným prasknutím, nebo se to zhoupne.

Zatímco na spoustě biků, byť se honosí označením trailbike a podobně, má jezdec obavy, aby ho nerozbil o kameny, na Moonu se spíše strachuje, aby svým kolem nerozbil nějaký kámen, v terénu se pohybuje jako tank a biker se cítí pořád sebejistě.

Je trail úzký a vepředu to někdo blokuje? No tak se prostě objede přímo lesem nebo přes skalku, kterou ostatní objíždějí. Pařez na cestě! Kde? Tam určitě nic nebylo, vždyť to jenom trochu koplo do zadního kola. Vrcholem je umělé koryto říčky, regulované obřími balvany, všichni a za všech okolností ho přenášejí, protože to nejde jet. No, že prý už jde, že prý nějaký Moon.

U severních sousedů zkonstruovali enduro, které dělá čest tomuto označení. Možná to bude i tím jaké obrovské oblibě se v Polsku těší třeba motokros nebo plochá dráha. Všichni tam moc dobře vědí, že enduro neznamená bláto na polní cestě a občas odvodňovací žlábek.

Za necelých 90 tisíc získáte dobře postavené kolo s kvalitním osazením a výbornými sjezdařskými schopnostmi. Až se začne létat na Měsíc s koly a bude se sjíždět do kráterů a smykovat v regolitu, tak si vzpomeňte, že u Krossu už na to vyvinuli techniku. Za nás: bardzo ładny rower!

 

Kross Moon 3

Cena                                                                    89 990 Kč

Hmotnost                                                          14,2 kg

Rám                                                                     Kross Alu Superlite RVS

Vidlice/zdvih                                                    Fox Performance 36 Float FIT4/160 mm

Tlumič/zdvih                                                     Fox Performance Float X3/ 150 mm

Měnič/řazení                                                   Sram X01/Sram X01 (1x11)

Kliky/přesmykač                                             Sram X1 1400 DM 32z/- 

Brzdy                                                                   Sram Guide RS 200/180 mm

Sedlovka                                                            Rock Shox Reverb Stealth B1 125

Kola                                                                      DT Swiss E1900 Spline

Pláště                                                                    Schwalbe Hans Dampf 27,5“x2,35

Sedlo                                                                   WTB Volt Race

Představec/Řidítka                                        Easton Haven/Easton Havoc 800 mm






Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: