Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

Active-sport

Chci inzerovat

Born to speed. Tak rychlý, tak lehký. Boardman SLR Race 9.8

Silniční kola

Tak pevnou, tuhou, kompaktní a stabilní závodní silničku jinde stěží pohledáte. Navíc za ty peníze. Britský sir Chris Boardman do ní otiskl svoji rychlostní DNA.

Brzy padesátník Chris Boardman býval skvělý silničář i dráhař, trojnásobný držitel světového rekordu v hodinovce (nepřekonatelných 56,375 km, aktuální Wiggins je po změně pravidel na 54,526…), olympijský vítěz v časovce z Barcelony 1992, obojí na kole vyvinutém v automobilce Lotus, třikrát vezl na Tour žlutý trikot.

Už tehdy mu přezdívali Profesor. Skončil poté, co mu diagnostikovali osteoporózu, neobvykle teprve ve třiceti, a on nechtěl brát hormony. Vývoji a výrobě kol se věnuje deset let, k tomu fotografuje podmořský svět. V Británii patří mezi sportovní celebrity zabývající se i bezpečností provozu. Je to šílený paradox, že mu loni auto srazilo maminku na kole a ta zemřela…

Před časem se jeho biky prodávaly v tuzemsku v „nářaďové“ síti Halfords, ta zde ale skončila. Teď nabízí silničky a triatlonové speciály zlínský Equinox-bikes s Hisportem, speciálkou Martina Matuly, historicky nejlepšího Čecha na havajském Ironmanovi. Prodává se napřímo, bez prostředníků v obchodech, ovšem se zajištěným servisem.

SLR znamená zkratku superlight racing. Model SLR Race 9.8 stojí druhý v řadě. Nejvyšší je SLR Race Signature s elektronickým Shimanem Dura-Ace Di2 a koly Enve SES 3.4, který ovšem pořídíte za více než dvojnásobnou palbu: 11 999 eur.

Ruční výroba na Tchaj-wanu stvořila rám z karbonu C10, díky jehož nejjemnějším vláknům se dostanete až k váze samotného rámu pod 800 gramů, k tomu dalších 370 g na vidlici.

Základní podoba kola je pod váhovým limitem Mezinárodní cyklistické federace UCI (6,72 kg vs. 6,8), ale tím není třeba se trápit. Spíš naopak.

Dominantní je spodní konzola Press Fit 30 s širšími průřezy, které zajišťují efektivní a stupňovanou odezvu záběru do pedálů. Obdélníkově zploštělé trubky zadní stavby pohltí každý náraz. Nejlépe se projevuje v krátkých malých nástupech, čímž si uchováte energii do závěrů.

Závodní stavbu dodává dlouhá horní rámová trubka (55,5 cm) a krátká hlavová (14 cm), díky nimž se shrbíte do agresivní pozice (180 cm na M velikosti). I při maximální rychlosti v jakékoliv situaci držíte kolo pod sebou výborně pod kontrolou. Jeho stabilita, tuhost a pevnost jsou až neuvěřitelné. Tvrdá mašina toužící po rychlosti za každých podmínek. Přitom ačkoliv pohodlí na dlouhých štrekách tolik neřeší, diskomfort nevnímáte.

Na návětrných stranách trubek rámu a vidlice používá ještě navíc pásku „aerodynamic surface trip“, snižující odpor vzduchu zpožděním momentu oddělení jeho toku od kapkovitého profilu a zmenšením vzdušné brázdy. Zlepšení výkonu uspoří energii 6 wattů, což je 23 sekund při hodině jízdy. Boardman staví na kumulaci menších výhod. Počítačovou simulaci obtékání vzduchu optimalizuje z čelního proudění na úhel okolo dvaceti stupňů, který je blíž reálným podmínkám.

SLR 9.8 Race je osazený nejlehčí dostupnou sadou Sram Red 22, která je sice malinko hlučnější, ale když vám motor šlape, naslouchání jeho hlasitějšímu rytmu dokáže i povzbudit. Další dovýbavu si Boardman dělá svoji. Přesně pasuje a zároveň dokáže podržet cenu.

SLR Elite Nine karbonová kola s 20 dráty vpředu a 24 vzadu drží tuhá a přispívají ke skvělému absorbování nerovností. Kokpit těží z elegantní estetiky, řídítka mají hluboký úchyt i velkorysý dosah.

Recenze na britském BikeRadaru uvádí, že značkoví snobové Boardmana stále neberou. Můžete se jim ale jen pousmát. Na tomto kole dostanete kvalitu srovnatelnou s až o čtvrtinu dražšími koly „velkých“ značek. Toho si naopak cení triatlonisté, vždy progresivní a na velké cyklistice nezávislí ve výběru materiálu. Však Boardmana s radostí a pýchou sedlají i bratři Brownleeové.

Soukromá závodní mašina pro vrchaře, ale dostatečně univerzální a spolehlivá pro všechny typy silničních závodů, snad s výjimkou kritérií. Základní design vyhlíží čistě až stroze. Nenajdete zdobný detail navíc. Klasická, lehce lesklá černá barva s platinovou ubíhající „maskou“ v hlavě a jednoduchými bílými písmeny. Jemné oživení přinášejí jen červené tečky Sramu.

Tím víc a hlouběji se zaměříte na pocity z jízdy. Ale pokud si chcete ještě vyladit originální barevné kombinace, Boardmanův elite program v počítači vám jich nabízí 150 000. Jen odpovídající nohy už ke kolu nekoupíte… Model je k dispozici i v ženské verzi SLR Endurance Womens.

  

Boardman SLR Race 9.8

Cena: 153 000 Kč

Váha: 6,9 kg (bez pedálů, rám M)

Rám: Boardman, karbonový z C10

Osazení, sada: Sram Red a rozsahy zubů 11-25 a 53-39

Kola: Boardman SLR Elite Nine, 30 mm aero profil, 20 drátů vpředu, 24 vzadu

Galusky: Vittoria Open Corsa CX

Sedlo: Prologo Zero 2, sedlovka Boardman Elite SLR Carbon Twenty 8 mm

Kokpit: Boardman Elite Carbon

 






Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: