Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

Active-sport

Chci inzerovat

Author 2018: Oživený svit paprsku A-ray


Oslavy 25 let Authoru ozáří A-ray. Bratři Havlenové a spol. se po čtyřech letech vracejí k fullu, jehož tři modely vypadají velice zajímavě. Ať v karbonové nebo hliníkové verzi. A samozřejmě v 29palcové velikosti. Těšte se na podrobnější testy v našem časopise BIKE!

Rychlé až závodní celoodpružené kolo jim v portfoliu chybělo. Ale na české terény to je pro chrty přece jen žádaná komodita. Rám je vyvinutý ve spolupráci se švýcarskou značkou ICTM, více zepředu nasazený přesmykač dovoluje i kratší zadní stavbu. Zůstávají převody 2x11 (na karbonové 29 za 99 990 Kč Shimano Deore XT 2x11 a zdvih 100 mm, na hliníkové 27,5 SLX se zdvihem 130 mm, na karbonové 27,5 podobně a za cenu 62 990 Kč).

Všechny modely mají širší zadní boost osu, bovdeny vedené uvnitř rámu, přidat si můžete teleskopickou sedlovku, ta se hodí. Stroj vypadá opravdu slušně. „Každopádně však platí: o fulla je třeba se starat…,“ varuje František Raboň starší, produktový expert Authoru, sám původem dráhař, otec profíka Ferryho, který ještě dnes těsně před šedesátkou natočí až ke dvaceti tisícům kilometrů ročně.  Jeh tvrzení podtrhnout i u dalších, endurového Patriota Evo, který se nemění, i sjezďáků Ninja. Jen tak (dostatečně dlouho) užijete, co tento typ kol a výbavy nabízí.

V hardtailech se drží dvě linie 29 s nejvyšším Magnem (9,7 kg, 96 990 Kč) a 27,5 s Introvertem (9,6 kg, 95 990 Kč) – oba s komponenty Ritchey, sedlem Prologo atd. Design z pera/počítače Pavla Gajera je černě decentní, na karbonu i s matovými plochami, s barevným prvkem ve stejném spektru svítivě žlutá, červená, modrá (Sector, Revolt, Modus). Author se stále nebojí udržet i tři talíře, nabízející pestřejší volbu převodů.

Popularitu si drží ocelové gravely – Aura XR, Ronin - jejichž letošní produkce se komplet vyprodala,  a i díky tomu přibyl nejlehčí Ronin SL s rámem od Reynoldse, řazením 1x11 Sram Apex a s hydraulickými kotoučovkami (za 39 990 Kč).

V segmentu silniček zůstává taktéž vše při starém. A dobrém. Výroba špičkových karbonových rámů ve stejné fabrice jako Pinarella nebo Looky. Charisma 77 mění jen základní talíře na 11 a 28 (měla 11 a 25), 66 dostala novou Ultegru s přehazovačkou umístěnou více za zadním kolem, aby se eliminovala hrozba „urvání“ při kolizi, k níž občas v pelotonu dochází. Také čerstvé brzdy vyhovují pravidlu: buď otevřená, nebo zavřená poloha – nic mezi.

S kotoučkovkami bude jediná hliníková Aura 55. S plášti tloušťky 25 a 28 opravdu správná volba na české silnice. Ladí se ještě černě matové „trendy“ barvy rámů, aby splnily touhy fajnových jezdců, ale zároveň nezabily mechaniky a nepřinesly zklamání po častém mytí. . U elektrokol přichází Elevation dosud jen 27,5palcové velikosti kol také na 29.

K vidění v akci už byl také časovkářský speciál Airman, vyvinutý společně s Cubem a Feltem. Josef Černý na něm získal český titul v časovce, nebo ho jezdí také ironman Petr Vabroušek. Určitě splňuje konkureční požadavky. Samotný rám váží 3,49 kg a stojí 49 990 Kč, pak už záleží na osazení a výběru kol. Černý má převodník Gebhardt s 55 zuby, vpředu loukoť, vzadu disk, což se pohybuje komplet někde okolo 200 000 Kč.

To jsme však nakoukli do elitního světa. Na opačné straně spektra jsou dětská kola, nižší modely a-matrix živější a barevnější. Poté už sportovnější Record. A Ultrasonic 26, přezdívaný devětadvacítka pro děti, dostal velikost 24 – váha 9,5 kg, cena 12 990 Kč, oboje s pevnou přední vidlicí. Pokud si vážně myslíte, že dítě potřebuje pružit, je tu Sonic 26 (12,5 kg, 13 990 Kč).

Až si pořádně vyberete, stojí za to využít službu Author Direct, která funguje od letoška a přináší osobnější přímější prodej.

 






Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: