Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

Active-sport

Chci inzerovat

Author Sector. (Závodní) nadstandard mimo sektor

Horská kola

Na špičkové fully abyste si vzali hypotéku. Naštěstí závodit se dá i na karbonovém pevňáku, a to platí i pro mnohdy krkolomné tratě cross-country. Anebo jen jezdit rychle, agresivně, nekompromisně. Vyzkoušeli jsme druhý nejvyšší model hardtailové řady Authorů (třináct jich je na 29ʺ a devatenáct na 27,5ʺ).

Bez ohledu na všechna moudra testů: Na kolo pohlédnete se zalíbením a jedete. Anebo ne. Všechno ostatní jsou specifika, detaily, subjektivní pocity a marketingové čáry máry. Sector sviští skvěle.

Skutečně zvládne perfektně i hodně náročný členitý terén s kořeny, kamením a vyjetými kolejemi, násobený ledovými zmrazky. Ve sjezdech se srovná obratně i mezi stromy a v utažených zákrutách, nahoru pak táhne přímo báječně i díky zkráceně-protažené pozici. To ostatní záleží jen na vašich nohou, případně balanci. A na rovině drží stopu, nevlaje.

Nový karbonový rám 29ʺ vychází původně z 27,5ʺ a navazuje na desetiletou vývojovou linku Authorů. Technologie Author Monocoque Carbon tu spojuje přední rámový trojúhelník s řetězovou a sedlovou vzpěrou do jednoho kusu skořepinové konstrukce.

Oproti loňskému se v drobnostech liší a jeho otec Petr Cibulka, inspirovaný a nadšený Gary Fisherem, plánuje (teď) na další sezonu vymazlit ještě pár dalších – v geometrii, zadní stavbě a boostových nábojích. Obloukovou ubíhající profilaci s placatou trubkou nechystá. Taky proč by to dělal.

V černém designu s červeným oživením vypadá Sector vážně fešně. A hlavně přináší s prohnutě lomenou sedlovou trubkou a minimalistickými sedlovými vzpěrami až nečekané pohodlí při pohlcování nerovností a hupů.

Rám má o 12 mm zkrácenou zadní stavbu na 438 mm. Lanka mimo zadní brzdy vedou uvnitř trubek s velmi elegantními vstupy, nové je to ve spodní části pro přesmykač typu Side Swing s kratší kabeláží.

Celé kolo je o 500 gramů lehčí ve srovnání s loňským (ještě o dalších 300 g méně ukáže váha Sectoru 27,5ʺ), což zapříčinilo osazení aktuálním Shimanem XT a vidlicí. Superzávoďáci mohou k tomu nasadit lehčí kola, top Author Magnum jezdí i na bezdušovkách.

Výbava XT s brzdami SLX s 6palcovými kotouči tedy odpovídá úrovni a cenové relaci, funguje bez potíží. Trošku konzervativně – ale zase se širším potenciálem 22 převodů – se zůstává u dvoupřevodníku.

Fox vidlice nejnovější generace SC pojme boosty (15 x 110 mm), je vzduchová a dálkově uzamykatelná ze řídítek, což využijete při přejezdech po zpevněných cestách nebo silnicích a při nasazení tempového tahu. Ale po zimě se i na městských silnicích často vyplatí přepnout na otevřený modus.

Sector věří trendu zkrácených představců (100 mm) a širších řídítek (700 mm, u 27,5ʺ jen 630 mm), podporujících větší pákou ovladatelnost. Natočením nezvykle prohnutých „vlaštovek“ získáte další milimetry do protažené pozice. Ale citlivě, ať si úplně nerozhodíte posez! I když nově použité sedlo Prologo přispívá ke komfortu jízdy.

Vzhledem k vyrovnané nabídce je namístě posoudit volbu, zda Sector 29ʺ, nebo 27,5ʺ s mírně odlišnou geometrií. Větší kolo každopádně jede rychleji a v terénu nebo závodech cross-country odpustí i horší techniku.

Na druhou stranu pod výšku 175 cm je prostě velké, znáte to pořekadlo o vose a bonbonu. To tady sedí. Je to jen a jen na vás. V 29ʺ se vyrábějí rámy 17,5, 19 a 21, v 27,5ʺ pak 16, 17,5 19 a 20,5. Už tady vidno rozdíl. Podobnou lajnu drží i nižší modely Author Revolt a Vision.

Sectoru není co vytknout, ve své třídě představuje až nadstandard. Rozumnému výkonnostnímu jezdci naplní bez obav jeho požadavky. Koncová cena pro zákazníka se snížila také díky zavedení způsobu prodeje Author Direct přímou nabídkou z centrálního skladu.

 

Author Sector 29ʺ 2017

Cena    68 900 Kč

Rám    B karbon monocoque

Vidlice   Fox 32 Float SC 29 100 Remote, 15 mm pevná osa, 100 mm zdvih

Středové složení   Shimano BB-MT800

Převodník       Shimano XT

Kliky   170/175 mm

Kazeta            Shimano M7000-11 28–38 zubů

Přesmykač      Shimano XT

Řazení             Shimano XT clutch, pastorky 11–42 zubů

Brzdy  Shimano SLX kotoučové hydraulické

Kola    ráfky Mavix Crossride Light zapletená (24 děr), náboje Mavic Crossride Light 27,5, paprsky Mavic

Pláště              Vittoria Barzo Kevlar 29ʺ x 2,10ʺ

Řídítka             Ritchey WCS flat 10, 700 mm, představec Ritchey WCS 4-Axis

Sedlo   Prologo Nago Evo X10, sedlovka Ritchey Comp Carbon

Váha   10,7 kg

 

+
+ rám – tvar, funkce i design
+ zkrácená zadní stavba
+ design
-
- zvykáte si na nezvyklý tvar řídítek





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: