Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

Active-sport

Chci inzerovat

Minielektrokola startují, důležitá je váha

Dlouhodobý test

Elektrokolo – sportovní náčiní pro líné nebo prostředek k dopravě?  Dokud elektrokolo vypadá jako „normální“ kolo, je to pro někoho a myslím, že zvlášť pro čtenáře časopisu BIKE, dost těžká volba.  Teď ale nastupují taková elektrokola, u kterých už se nesplete ani ten největší cyklo-neznalec.  Miniaturní elektrokola s 14“ nebo 16“ ráfky opravdu nejsou pro výletní poznávání krás naší vlasti.

Základním zadáním takového mikro-kola je skladnost a především co nejmenší hmotnost, protože u tohoto kola ne samozřejmě očekává, že vedle jízdy, jej budete s sebou vozit vlakem, či v autobuse, nebo někdy nakládat do auta. 

Když jsme loni ve spolupráci s časopisem BIKE/Peloton realizovali test 21 elektrokol (mimochodem dosud největší srovnávací regulérní test, který se kdy v Česku uskutečnil), jedním z kritérií bylo i vážení e-kola včetně baterie a také manipulace s ním přes překážky.

Když už jsem měl k dispozici testery, zkusil jsem s obyčejným 12kilovým skládacím kolem takový pokus: Postupně jsem na kolo přidával kilogramy a vždy jsem nechal takto upravenou skládačku testery zdvihat a nosit. A zaznamenával si jejich komentáře.. 13, 14 kil bylo pro většinu „ještě OK“. 15 kil bylo ještě na hraně, ale 16kilové kolo už označilo 4 z 5 lidí za „moc těžké“ na přenášení Samozřejmě, skoro každý nějak uzvedne i 22kilové elektrokolo – zde pak hraje velkou roli jak je rám kola vyvážený a zdali je „za co chytit“ – ale rozhodně to není pohodlné a snadné.

Tern

Výrobci klasických skládaček ale nejsou ti, kdo by tuto výzvu elektro-přijali. Nový skládací elektrický Tern Vektron za cenu 3000 eur nabízí standardní pohon Bosch, ale váží 21,8 kg. Lépe na tom není ani novinka – elektrický Brompton, za podobné peníze pak váží celých 45 liber, tedy 20,4 kg.

Brompton

Aktivity se tedy chytily start-upy, které nejsou zatížené „cyklistikou“. A objevila se UMA – elektrokolo která nabízí dokonalý design, nosnost alespoň 100 kilogramů a propojitelnost s mobilem a funkce proti odcizení.  A především váhu 14,9 kilogramů, včetně pedálů, baterie atd..  Samozřejmě v této hmotnosti nečekejme dojezd desítky kilometrů – jedná o městské ekolo, které vás má rychle a stylově přemístit a pak nabídnout možnost rychlého složení. 

Technické parametry UMA Mini i prezentaci dostupných barevných kombinací (včetně limitované série Star Trek) jsou k dispozici na www.umamini.cz.  Cena pro český trh byla stanovena na 24 900 Kč, což je ve srovnání s konkurencí při daných parametrech velmi zajímavé.

Tak si ho zkuste potěžkat. A projet, zajisté.

Uma






Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: