Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

Active-sport

Chci inzerovat

Test elektroskládaček Agogs: Norskem na elektřinu

Silniční kola

Patří skládací elektrokola jenom do města? Nebo mohou být praktickým dopravním prostředkem i mimo něj? Se skládačkami Agogs SilverGo a Agogs LowStep jsme se vydali do Norska za fjordy, horskými průsmyky a kopcovitými centry měst, abychom to zjistili.

Norsko je kolům země zaslíbená. Cyklostezky vedou skoro všude, v aglomeracích najdete odpovídající infrastrukturu a místní jsou na „kolaře“ zvyklí – dokonce vás pouští na přechodech, aniž byste sesedli! Má to samozřejmě háček, kterým jsou kopce. A ty vás mohou zaskočit doslova všude. Právě proto jsme si do Norska na třítýdenní cestu obytným vozem vzali dvě elektrokola od českého výrobce Agogs.

Kola LowStep i SilverGo patří ke střední třídě skládacích elektrokol. Obě mají dvacetipalcové ráfky, motor integrovaný do zadního náboje a obě ujedou na jedno nabití zhruba 60 km. Liší se rámem – LowStep ho má nižší, takže se na něj lépe nasedá, naopak SilverGo má lépe vyřešený středový zámek, se kterým se při skládání rychleji manipuluje.

Podstatný rozdíl je také ve způsobu řízení elektromotoru – LowStep nabízí pouze jednu úroveň podpory s možností dočasného zvýšení výkonu (tzv. „boost“), kdežto u SilverGo si můžete výkon motoru regulovat v pěti stupních.

To se v praxi ukázalo jako navýsost praktický prvek výbavy. Pátý stupeň je skutečně agresivní, kolo promptně zrychluje z místa a cobydup dosahuje cestovní rychlosti 25 km/h. Naopak jednička umožňuje asistovanou jízdu krokem, což oceníte třeba při proplétání se úzkými uličkami měst.

Pozvolnější rozjezdy a nižší maximální rychlost (bez „boostu“) lowstepu mohou někomu vyhovovat, nám však přišla možnost nastavení jako zásadní výhoda.

Do města i do přírody

Při vyjížďkách mezi fjordy i do ulic norských měst nás obě kola potěšila svou robustností, bezproblémovými jízdními vlastnostmi a dostatečným dojezdem pro jednodenní výlet. Baterie zpravidla vystačí i pro překonání velkých kopců, které by byly pro netrénovaného cyklistu „sjízdné“ maximálně pěšky.

Díky odpruženému sedlu nabídnou kola dostatek pohodlí při jízdě po prašných či kamenitých cestách, jen je nutné dávat pozor na velké výmoly. Limitní jsou totiž malé ráfky, kterými platíte daň za kompaktnost stavby. Oba modely jsou vhodné i pro vyšší postavy, pro dokonalý komfort je vhodné případně zakoupit delší sedlovku.

Skládání kol se dá zvládnout rychle, avšak vyžaduje jistý cvik. I při manipulaci ve složeném stavu rozhodně pocítíte, že váží přes 20 kg. Při nakládání kol do garáže karavanu to však problém nebyl.


Elektrokolo: ideální doplněk karavanu?

Někdo s sebou vozí skútr, někdo kolo, a někdo elektrokolo. Právě poslední varianta osobní přepravy v rádiu několika kilometrů od kempu začíná být mezi karavanisty nesmírně populární.

Není se čemu divit. Testované skládačky zabraly v úložném prostoru karavanu Hymer Exsis-t 588 minimum místa. Pro časté využití je možné dát je dovnitř i nesložené, ale samozřejmě záleží, kolik dalších věcí vezete. Na externí držák kola dávat nedoporučujeme.

V kombinaci s obytným vozem vynikne praktičnost elektrokol možná více než ve městě, uplatnění mají ještě širší než skútr. Baterie nabijete pohodlně z baterie obytné nástavby, a to i přes aftermarketový měnič 12 V/230 V.


AGOGS LowStep

  • Skládací elektrokolo s nízkým nástupem
  • Baterie 11Ah/36V, nabíjení 3,5-4 h, dojezd 50-70 km
  • Elektromotor 36V/250W (500 W max.)
  • 20,7 kg + 3,2 kg baterie
  • Nemožnost uživatelského nastavení činnosti motoru
  • Pozvolný start, kolo vhodné i pro seniory
  • Cena: 32 990 Kč

AGOGS SilverGo

  • Plně vybavená městská e-skládačka
  • Baterie 11Ah/36V, nabíjení 3,5-4 h, dojezd 50-80 km
  • Elektromotor 36V/250W (500 W max.)
  • 19,9 kg + 3,2 kg baterie
  • Plnohodnotné řízení motoru včetně cyklopočítače
  • Šikovnější provedení středového zámku pro skládání
  • Cena: 35 990 Kč

Závěr

Takže elektroskládačky mimo město ano, či ne? Pokud kolo berete jako dopravní prostředek a netrávíte na něm celé dny, tak rozhodně ano. Jde o praktickou a hlavně skladnou alternativu k „dospělým“ ekolům.

Obě kola od českého Agogsu, resp. ekola.cz, nás přesvědčily svou robustností, jízdními vlastnosti a univerzálností použití. O něco více se nám líbil model SilverGo, a to zejména kvůli pokročilejšímu ovládání motoru a šikovnějšímu středovému zámku.

LowStep pak potěší hlavně ty cyklisty, kteří ocení nižší rám kvůli pohodlnějšímu nastupování a obecně klidnější výkonovou charakteristiku motoru.






Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: