Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

Active-sport

Chci inzerovat

Santa Cruz Tallboy CC: Drahá paráda

Horská kola

Asi takto: Těžko si představit, že by nějaký full stoupal do kopců lépe. I kvůli tomu ostatnímu jsem ho vracel tuze nerad. Santa Cruz Tallboy CC je extratřída. Luxus, zkrátka vše, co od kola chcete. Jenže to není zadarmo.

Americká značka Santa Cruz je v Česku pořád malinko exotika. Pro fajnšmekry, bike, který nekoupíte na každém rohu. Tallboy CC je výkladní skříň. Testovali jsme ho v top výbavě při váze 10,6 kilogramu bez pedálů.

Na první vyjížďce po Brdech jsem ihned pochopil, že s tímhle dokážu malé zázraky. První dojem? Ten je zároveň tím nejsilnějším z celého desetidenního testování – do kopců jde všechna síla tak, jak podvědomě cítíte, že by měla. V součtu s váhou sedíte směrem k vrcholkům doslova na kamzíkovi. Těžko už se budete chtít „vznášet“ na něčem jiném.

Do kopce i z kopce je Tallboy CC úžasně komfortní.

Do kopce i z kopce je Tallboy CC úžasně komfortní.

Santa Cruz před pár lety představil novou éru zadního odpružení Virtual Pivot Point (VPP), kterou konkurence dodnes klonuje. V jakémkoliv terénu funguje famózně, vynikne především v těch technických. Systém pod záběrem přitlačuje rám k zemi, kolo sedí jako přibité, je stále pod brzdou a prostě jede. Žádné složité inteligentní systémy, na to je Santa Cruz konzervativní. Ale inovace v podobě vnitřního vedení lanek se již objevuje u nejnovějších modelů 2015. z 

Devětadvacítková kola, v našem případě s karbonovými ráfky, bezdušová a foukaná optimálně na 1,9 baru, odvalují kameny a vše ostatní jako tank. Schválně jsem vyjížděl pro porovnání stejné kopce i na svém fullu a rozdíl byl ohromující. Jak známo, na lepší si člověk zvyká snadno.

Ani na rovině Tallboy rozhodně neztrácí, ba naopak. Zvlášť sportovněji laděný na 100mm zdvihu – s ním se v lese vyřádíte, překážky snadno překonáte, tady zase oceníte minimální váhu. Na závody jako dělaný. Rám je excelentně tuhý, zrychlenou kadenci a nástupy si budete užívat. Z kopce kolo září stejně jako do krpálů. Snadno ovladatelné, jisté, dynamické.

Zadní odpružení drží kolo stále pod kontrolou.

Zadní odpružení drží kolo stále pod kontrolou.

Tallboye je možné pořídit ve třech variantách rámu. Hliníkový s tlumičem Fox Evolution stojí 59 990 Kč. Tallboy C, což je levnější varianta karbonu (je o 300 gramů těžší než nejdražší rámová nabídka), přijde se stejným odpružením na 72 500. Námi testovaný Tallboy CC vyjde na 95 650 Kč a prodává se pouze s tlumičem Fox Kashima ve známém luxusním provedení.

Kolo se staví na zdvihu 100 nebo víceúčelovějších 120 mm. O komponentech není třeba dlouze mluvit (námi ježděné brzdy Hope/Race X2 i osazení XTR není možné než chválit), vše si totiž zákazník vybere na míru, dle preferencí a finančních možností. To je velké plus – druhé stejné kolo (barvu volíte rovněž) nikdy nepotkáte!

Brzdy Hope/Race X2 fungují skvěle, ale jsou drahé.

Brzdy Hope/Race X2 fungují skvěle, ale jsou dražší.

Zároveň se dostáváme k největšímu minusu, ale asi každý ví, že podobná kola nejsou levná. Námi testovaná verze se blížila dvěma stům tisícům korun, ale… konkurence si své top modely cení podobně, mnozí cenovku šponují i výš. Pokud byste Tallboye CC objednali komplet na XT komponentech, stál by 137 000 korun. S cenou tedy lze šachovat ve výrazném rozpětí.

Počítejte s tím, že na sestavení biku budete čekat minimálně čtyři týdny. Rám se vozí z Kalifornie. Na další zásadní minusy jsme nepřišli (ano, střed se nečistí zrovna komfortně). Tallboy nám sebral kus cyklistického srdce. 

Za zapůjčení děkujeme průhonickému obchodu www.03probike.cz, který se věnuje (nejen) stavbám kol na zakázku s individuálním přístupem.

Infocentrum

Cena testovaného modelu: 195 000 Kč

Hmotnost: 10,6 kg

Rám: Tallboy CC

Velikost: S, M, L, XL, XXL

Vidlice: Fox Float 29 CTD Adjust Factory Kashima/100 mm

Tlumič/zdvih: Fox Float CTD Boost Valve Kashima/100 mm

Řazení/přehazovačka: Shimano XTR 2x10

Brzdy: Hope/Race X2

Sedlovka: Thomson Elite

Kola/náboje: INDUSTRY NINE/Carbon Hook-lees

Pláště: Schwalbe Racing Raplph Evo Snake Skin 

Celkové hodnocení

5
+
Excelentně stoupá
Zadní odpružení
Každé kolo je originál
-
Cena





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: