Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

Active-sport

Chci inzerovat

Maxbike Zolder: Maximální cyklokrosová svoboda

Dlouhodobý test

Česká firma Maxbike je ve stínu Authoru či Superioru, ale nabízí hodně. Originalitu i skvělý poměr cena/výkon. Od loňské podzimní sezony plné bláta jezdím jejich cyklokrosové kolo. A nelituji!

Krosky získaly a nadále získávají na oblibě. Zjednodušeně řečeno jsou něčím mezi pevným bikem a silničkou.

Hojně se využívají jako kolo pro tréninky v horším počasí, já si ho pořídil jako „druhé“ k fullu: na cesty do práce, když je v terénu nejen na podzim a v zimě mokro, ale i na letní švihy na silnici a v lehčím, lesním a polním terénu do 80 kilometrů, které jezdím nejčastěji. Pro ty jsem dokoupil výborné silniční pláště Continental Grand Prix 4000 S II.

Vyberte si osazení

Maxbike je trochu jiný než česká konkurence. Nabízí atraktivní možnost nechat si kolo sestavit podle představ. Nechcete Sram? Prosím, objednejte si Shimano. Nebo obráceně.

Nelíbí se vám barvy? Sami si navrhněte vlastní. Nebo si jen dolaďte barevnou vyváženost podle představ: sedlo, bovdeny, omotávky, jak je libo. Tento komfort je prima a dohromady s rozumnými cenami mě nasměroval (byť jsem původně koukal po mnohem věhlasnějších) právě k ostravské značce.

Barevné sladění kola je na vás.

Barevné sladění kola je na vás.

Už při krátkém testování u výborného prodejce v České Lípě (Cyklo Fantoci) mě překvapil hliníkový rám CX 4000. Je velmi tuhý a dodává kolu překvapivé nadstandardní jízdní vlastnosti. V dané cenové relaci skvělé.

Stěny trubek jsou třikrát zeslabené. Pokud netoužíte po dražším a tolik populárním karbonu, jste na správné adrese. Mimochodem: závodníci dávají často hliníku na kroskách přednost.

Seznam kapitol

Lehčí převod se hodí

Kliky a řazení jsem vybral ve vyšší řadě – ověřené Shimano 105. Společně s příplatkovou karbonovou sedlovkou (karbonová vidlice je u dražších osazení v ceně) vyšlo kolo v černo-zeleno-bílém designu na 29 000 korun.

Měl jsem příležitost vyzkoušet stejné kolo i s osazením Sora, kde je cena výrazně nižší, a jedno kolečko navíc u Shimano 105 jsem při šlapání do kopce i v terénu hodně ocenil. Stejně jako zdánlivou maličkost – díry na košík s pitím, ty na všech cyklokroskách nenajdete. Hobík je ale vítá, vždyť jezdí i delší štreky.

Pevný hliník. Rám CX 4000 je ve své třídě velmi dobrý.

Pevný hliník. Rám CX 4000 je ve své třídě velmi dobrý.

Kola Mavic Aksium Race (1 735 gramů) se ukázala jako správná volba. V místě průchodu plášťů je dost místa na bláto, nechybí příprava na montáž blatníků do úplné sloty. Posed není moc natažený – doladil jsem do optimální polohy díky podložkám. Kolo je všeobecně dobře manévrovatelné i díky širším řídítkům, stabilní a díky dobré tuhosti dobře reaguje na nástupy.

Akcelerace je výborná i v lehkém terénu, na polňačkách bez kamenů si užijete svižnou jízdu. Horší terén je už pro cyklokrosové experty, tady u většiny horské kolo nad cyklokrosovým jasně vítězí… Co s kolem v terénu dokážete, určují zkrátka technické limity jezdce.

Seznam kapitol

Na brzdy včas

Jaké jsou zápory? V dané kategorii nic podstatného, s kolem jsem i po roce nadmíru spokojený. Cyklokrosové pláště Kenda nejsou do terénu ideální, ale Maxbike už udělal změnu. Nešťastná je kladka na sedlové trubce, která vede lanko přesmykače. Odsud se bahno nedostává snadno.

Véčkové brzdy jsou po kotoučových vždy o zvyku. V zásadě to je záležitost, na kterou si po pár dnech na horském kole zvykám nejhůře. V terénu musíte najít optimální volbu, jak držet brzdové páky. Shora je to pohodlnější, ale nemáte dostatečnou sílu a řídítka mají někdy tendenci se vysmeknout. Dole máte sílu, ale není to optimální pro sjezdy… Každopádně brzděte zavčas. A trénujte.

Véčkové brzdy jsou v terénu vždy trochu ošemetné.

Véčkové brzdy jsou v terénu vždy trochu ošemetné.

Resumé? Maxbike nabízí za dané peníze velmi dobrý rám a hlavně svobodnou ruku při volbě komponentů. Můžete ho tedy mít i pod dvacet tisíc korun. Jako druhé kolo je cyklokroska hodně zajímavá volba. Skvěle odvaluje na silnici, zvlášť pokud máte i hladké obutí, a v terénu se pobavíte i něco naučíte.

Seznam kapitol

Infocentrum

Maxbike Zolder

Cena 29 000 Kč

Hmotnost 8,8 kg (vel. 50)

Rám CX4000 AL 7005 TB7

Velikosti 47, 50, 53, 56, 59 cm

Vidlice: Kinesis CC Carbon/Al

Řazení/přehazovačka Shimano 105

Brzdy Alhonga CC HJ-922AG

Sedlovka Token carbon

Kola Mavic Aksium Race

Seznam kapitol

Celkové hodnocení

5
+
Tuhý rám s velmi dobrými jízdními vlastnostmi
Poměr cena a výkon
Sestavení na míru
-
Kladka na sedlové trubce přitahující bahno





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: