Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

Active-sport

Chci inzerovat

MS CYKLOKROS: Ťoupalík na medaili nedosáhl, ale v Belgii pokračuje

Sport

04.02.2018

Ani na třetí pokus ve „třiadvacítkách“ nenaplnil ambiciozní Adam Ťoupalík svůj duhový sen. Po sice kvalitním výkonu skončil táborský cyklokrosař 50 vteřin za pódiem čtvrtý. Při průjezdu cílovou linií zachoval kamennou tvář a sklopil hlavu. Ještě skoro hodinu po dojezdu mu v poletujícím sněhu drkotaly zuby…

Zklamání? Jako junior jsi získal na mistrovství světa v Louisville v roce 2013 bronz, v roce 2015 pak už v kategorii do 23 let skončil 22., o rok později byl stříbrný (pamatujete, jak se radoval z titulu o kolo dříve?...) a loni nejel.

Brambora… tu nikdo nechce. Spokojen jsem, ale vlastně nejsem. Podal jsem dobrý výkon, bojoval celý závod. I když jsem doufal, že můžu myslet výš. Kdybych na to měl, jak bych chtěl, byl bych na pódiu…

Belgického mistra Eliho Iserbyna jsi třeba na světovém poháru v Koksijde nedávno porazil. Co tady scházelo?

První dvě kola jsem trochu zaostal a to mi pak chybělo. Na čtvrtém místě člověk nebojuje tak jako na druhém nebo třetím. Tam jeli dobře. Odstartoval jsem co nejlíp a snažil se s nimi držet. Ale jeli na mě moc rychle, musel jsem si povolit, abych to nepřepísknul.

Prodral ses na čtvrté místo, ale pak už se ztráta nesnižovala. Nedalo se ještě přitlačit?

Bojoval jsem pořád, protože jsem věděl, že stačí jedno zaváhání, může píchnout nebo namotat přehazku, a můžu tam být. Nikdy se nevzdává, zvlášť na mistrovství světa. Francouze Grase znám už dlouho, nepatřil k favoritům, ale vím, že na bahně dokáže zajet výborně. V předposledním kole jsem se trošku zamotal do plůtku, jak jsem si zmrzlýma rukama pustil řídítka. Nechtěl jsem čtvrté místo ztratit, ale víc to nešlo.

Trať ve Valkenburgu byla extrémně náročná. Tím, jak v noci přituhlo, bláto zhutnilo do mazlava…

Každé půlkolo jsem měnil kolo, zanášely se i kufry na tretrách. Byla docela zima, párkrát jsem si sáhnul do bahna a zmrzly mi ruce. Já bych měl radši tekutější bahno, ale bylo to pro všechny stejné. Ani jsem si nemyslel, že to bude tak těžké, jak všichni už včera říkali. Ten okruh je obtížný a spravedlivý, kolo od kola to bylo horší. Ale vládla tu super atmosféra, užil jsem si to, povedené mistrovství světa.

Taky se hodně běhalo…

Mně to moc nesedí, nemám to rád. Ale snažil jsem se s tím vyrovnat, neztrácel jsem.

První závodní zkušenost tady získal už včera brácha Jakub mezi juniory, poradil ti něco, nebo jsi dal spíš na vlastní rozjetí?

On je ještě mladý, většinou dostává rady ode mě. Po mistráku byl nemocný, neměl už síly na konec sezony. Věřím, že když na sobě ještě zamaká, může on i další prvoročáci příští rok dosáhnout výš, třeba i bojovat o pódium.

Jak se výsledek projeví do dalšího angažmá v belgické stáji BKCP/Powerplus, kde jezdí i Mathieu van der Poel?

Žádný tlak na nás nebyl. Vyjeli jsme na dva týdny na soustředění do Španělska nad Valencií a trénovali jsme tam i v písku na pláži, výběhy schodů. Makali jsme, jak to nejvíc šlo. Vedení vědělo, že jsme dobře připraveni, že výkonnost máme, že pro výsledek uděláme všechno. Samozřejmě s medailí by byli spokojenější. Zůstávám v týmu i na další sezonu.

Ta současná však ještě nekončí?

Zůstávám v Belgii, máme asi pět závodů. Teď už se nic nenatrénuje, můžu si vyjet nějaké body, když forma vydrží. Zůstává i Michael Boroš, budeme spolu.

Uvažoval jsi také o silniční kariéře, že?

Zatím neměním, máme tady na léto výborný silniční program a já dostanu volný výběr. Mathieu (van der Poel) se bude soustředit na horská kola a druhá část týmu se zaměří na silnici. Pojedeme Kolem Belgie i velké závody ve Francii. V budoucnu pak uvidíme.

                                                                                       

 

 

 

 

 

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: