Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

Active-sport

Chci inzerovat

Innsbruck je hlavním městem cyklistiky. Na mistrovství světa shání 16 milionů eur, na Crankworkx festival rozšířil bikepark

Info

20.04.2018

Tyrolská metropole je alpskou křižovatkou na hlavních tazích a řadou anket opakovaně vyhlašovaná za jedno z nejlepších míst k životu. Innsbruck si do svého erbu pro letošní rok píše další heslo: Jsme hlavním městem cyklistiky. Tolik špičkových akcí jinde nenajdete.

Už 2. července se jede rakouská Pumptrack série. Pak od 13. do 17. července se zde koná světový Crankworx gravity festival. Ještě 30. července startuje silniční alpský závod Peakbreak, 15. a 16. září bude k vidění iXS Downhill cup. A program vrcholí desetidenním mistrovstvím světa v silniční cyklistice 22.-30. září.

Kdyby vám to nestačilo, do kalendářů si můžete zapsat ještě dubnový trailový festival běžců (27. a 28. 4.), nebo světový šampionát ve volném lezení (6.-16. 9.), už olympijské disciplíně. To je přece skvělá šance vydat se do města a taky sami prozkoumat jeho nádherné okolí. Na kole, jasně.

„Innsbruck nabízí snad nejpestřejší variace pro kola všeho druhu, co jsem kde našel. Perfektní traily nahoře a kopcích, ale i zázemí velkého města pro život,“ říká Tom Öhler, dvojnásobný mistr světa v biketrialu, který se do města přestěhoval právě za báječnými terény. Hlavně Nordkette singletrail nesmí nikdo vynechat, ten označuje za jeden z nejlepších v Evropě.

„Výrazně rozšiřujeme bikepark Mutters (2 lanovky, 5 trailů s 12,9 km tratí a převýšením 1 850 m, dětské hřiště), aby splňoval podmínky pro Crankworx, ale pak tu zůstane k dispozici široké veřejnosti. Zřídili jsme novou bikekartu, která platí na několik lanovek okolo podobně jako zimní skipass,“ říká Guido Vianello z turistické centrály Innsbrucku.

Dosud jste museli platit dost peněz za každou jednotlivou jízdu. A stále se pracuje na rozšíření sítě cyklistických tras s napojením na další služby. Bike komunita ve městě je veliká, což pomáhá chystat kvalitní podmínky pro bikery a cyklisty z celého světa.

Tak třeba Crankworx, akce pořád velmi „volné“ image, dostane výraznou podporu od více než stotisícové metropole. „Chceme bike světu, obchodníkům a speciálně freeridové komunitě ukázat: My jsme tady, přijeďte. Jsme velkým městem uprostřed Alp s dobrou dopravní dostupností, ale i nabídkou dalších služeb. Také univerzitní město se čtyřiceti tisíci studenty, kteří mají zázemí ubytování, restaurací, klubů.“

Naopak mistrovství světa v silniční cyklistice je vrcholný mezinárodní podnik. „Velmi složitý a komplikovaný,“ přiznává innsbrucký marketinkový manažer. „Na posledních pět dní budeme třeba muset uzavřít silnice v celém městě. Opravujeme asfalt, přejezdy tramvajových kolejí. Obyvatelům města to přinese i komplikace, kromě toho, že platíme spoustu peněz z veřejných zdrojů,“ dodává.

V rozpočtu, který se vinou licenčního poplatku 6 milionů eur pro UCI vyšplhá až na 16 milionů, chybí ještě tři miliony. „Nabízíme, oslovujeme partnery domácí i mezinárodní. Snad to zvládneme, abychom nemuseli přidávat z vlastního,“ dodává. Nedaleký Salcburk před 12 lety platil za světový šampionát v součtu jen 3 miliony eur, tak se časy mění… „Však jsou bikeři rozčarováni, kolik by se za ty peníze dalo postavit bike parků,“ mrzí zkušeného manažera Vianella.

„Ale počítáme s obrovskou reklamou pro celý region. Přijede až půl milionu diváků, hlavně z Itálie a dalších cyklistických zemí. Už teď se akreditovalo 165 televizí z celého světa, očekává se až 800 milionů diváků u obrazovek. Kdyby nám tak každý z nich poslal jedno euro… Bohužel na rozdíl právě od Salcburku už nesmíme nakládat s televizními právy,“ krčí rameny.

Vstupné se bude platit až na nedělní závod mužů na silnici, od 10 až do 200 eur. Podél celého okruhu (od 80 km z Kufsteinu + pak 6 kratších a jeden delší okruh okolo města se šplháním k Iglsu, celkové převýšení na trati 265 km bude výživných 4 670 m)) budou velkoplošné obrazovky, nad ním dva vrtulníky s kamerou. Jak dopadne epická bitva Sagan vs. Nibali? A případně, kdo další do ní zasáhne? Na akci pomůže s organizací až 7000 dobrovolníků a 350 policistů.

V Innsbrucku řeší ještě jednou zajímavou komplikaci. V září se koná po okolních vsích a svazích řada lidových veselic na ukončení sezony, v jejichž rámci se shánějí krávy z pastvin. „Lidi je (ty akce, pozn. red.) mají hodně rádi, někde může dojít i k nečekanému souboji kráva vs. cyklista, snad to ohlídáme,“ usmívá se Guido Vianello.

 

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: