Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

Active-sport

Chci inzerovat

Cink chce stihnout i Evropu, jak vypadá jeho nové kolo?

Sport

14.04.2018

Po roce na silnici se Ondřej Cink vrátil mezi bikery a už zase prohání špičku. Jak se mu dařilo v Langenlois? A jak si zvyká zpátky v sedle biku?

Ondro, od prvního okruhu jsi byl tady v Langenlois na čelních pozicích, můžeš nám popsat průběh závodu z tvého pohledu?

Dnešní závod byl náročný, hodně o výkonnosti, obzvláště takhle ze začátku sezóny hodně bolel. Je zde relativně šíroký a dlouhý start do kopce, lze se tak i ze zadních pozic propracovat, takže jsem se v pohodě dostal hned dopředu. Další část jsme tam jeli v relativně velké skupině, než se dvě kola před cílem začalo nastupovat, kdy se pole nadělilo a já jsem do posledního kola bojoval o vítězství. V posledním kopci, kdy už jsme byli všichni unavení, mi Polák Wawak odjel na výkonost.

Nedávno jsi nebyl zdravotně úplně v pořádku, jak se cítíš po fyzické stránce?

Celý závod jsem se necítil moc dobře, boleli mě nohy a závod jsem pojal v podstatě tréninkově. Po návratu ze Světového poháru v JAR jsem především trénoval, takže jsem s druhým místem spokojený. Zdravotně už jsem na tom dobře, v týdnu jsem objel těžké tréninky a zakončil ho tímto závodem ve slušné intenzitě.

Nyní máš za sebou první závody na biku po roce stráveném na silnici, máš osobně pocit, že ti předešlá sezóna v některých parametrech pomohla do té letošní?

Ještě se musím rozzávodit ve vyšších intenzitách, což by měla být otázka absolvování dalších závodů. Cítím ze silnice lepší vytrvalost a tah v rovinách, kde dokážu jezdit lépe než v minulosti, a to jsem si i dnes potvrdil na okruhu plném kopců i rovin. Věnuji se tomu i nově v tréninku s Karlem Martínkem, dříve na horských kolech jsem trénoval jenom intenzitu.

Jaké jsou tvé nejbližší závodní plány?

Teď budu asi tři týdny bez závodů, se zaměřením na kvalitní trénink a další závod pojedu Český pohár v Praze. I vzhledem k předešlým jarním závodům ve Španělsku, kdy nebyl adekvátní prostor pro trénink, proto následující týdny chci věnovat přípravě.

Před rozhovorem jsme si prohlédli tvé závodní kolo, můžeš nám prozradit jak jsi s ním spokojený?

Prozatím ještě čekám na týmového „fulla“ kterého bych měl dostat právě během těchto tréninkových týdnů tak, abych byl připravený na Nové Město. Závody, které jsem prozatím absolvoval, se dají odjezdit i na stávajícím hardtailu, se kterým jsem spokojený. Ještě je potřeba doladit pár věcí s týmem, aby se i mechanici naučili kolo více vyladit, zatím necítím, že by to bylo na nejvyšší úrovni. Chtěl bych se dopracovat na stejnou pozici, jakou má stájový kolega Carlos Coloma, který má svého maséra a mechanika, protože zbytek týmu zatím nemá takové zkušenosti. V týmu se ale všichni snaží a vycházejí mi vstříc.

Za dva měsice startuje domácí díl Světového poháru v Novém Městě, jak se na závod těšíš a jakou máš motivaci?

Myslím že Nové Město je jeden z hlavních důvodů, proč se vracím na horská kola, protože mi tento závod hrozně chyběl. Když jsem ho sledoval pouze v televizi, tak jsem si říkal, proč tam nejsem a že bych tam měl být, takže to je takový první cíl sezóny. Dalším bude moje oblíbená trať v Andoře a mistrovství světa. Samozřejmě i celkový světový pohár, ale na těchto třech závodech bych chtěl mít top formu.

Zvažuješ svou účast i na Mistrovství Evropy ve Skotsku?

Už jsem se na toto téma bavil s trenérem reprezentace Viktorem Zapletalem, účast je reálná, ale je tu koplikovaná logistika vzhledem k závodům uprostřed týdne a přesunem na víkendový závod do kanadského Moint-Saint-Anne. Vůbec zatím neznám řešení, kdy jedna akce je pod hlavičkou reprezentace a druhá v rámci týmu. Já jsem rozhodnutý tuto sezónu závodit co nejvíce kvůli bodům, takže bych na ME rád jel a uvidíme jak se podaří vyřešit tu logistiku.

A teď krátké představení kola Ondřeje Cinka:

 

Ondřej Cink jezdí na kolech Mondraker, která už jsou na trhu dlouho, ale španělská značka bývala dříve zaměřená na enduro a sjezd. Letos tým Primaflor Mondraker rotor Team zahajuje druhou sezónu v cross-country.

Ondra jezdí CX model Podium Carbon RR, dostupnějším pro hobby jezdce v nabídce Mondraker je model Chrono. Na nejvyšším Podiu je zapuštěný představec, nastavení posedu bylo po přechodu ze silnice trošičku komplikovanější vzhledem k malým možnostem nastavení.

Kvůli závodníkově parametrům se volilo mezi velikostmi M a L, kdy nakonec zvítězila pohodlnější menší varianta. Oproti sériové výrobě má závodní speciál shodný rám a brzdy stejně jako komponenty Onoff (spolupracující s firmou Mondraker), sadu Sram XX1 Eagle (1x12) a vidlici Fox 32.

Naopak jedinečné je osazení šišatým převodníkem s 34 zuby (pro trénink na silnici 38 zubů). Dále tu najdete rotor s wattmetrem, kola Prototype od sponzora týmu na pláštích Mitas. Poprvé u „Cimbála“ došlo k nasazení pedálů Shimano (XTR).

Na tomto konkrétním stroji má v plánu objet závody podobného typu jako byl právě okruh v Langenlois, maratonského typu s menším počtem technických úseků, kde je potřeba dynamika a co nejefektivnější využití síly.

 Další obrázky kola najdete ve fotogalerii

 

 

 

 

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: