Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

Active-sport

Chci inzerovat

ROZHOVOR: König touží odjet double - Giro i Tour na nejlepší výsledek


06.02.2018

Klidným jasným světlem zářil Leopold König při týmové prezentaci Bora/hansgrohe v německém Schiltachu. "Jedu Giro a pak chci i Tour," řekl o svých plánech na další sezonu. Rozhovor před odletem na první soustředění na Mallorce berte jako ochutnávku velké reportáže ze zázemí stáje Petera Sagana a spol., kterou najdete v čerstvém vydání časopisu BIKE/Peloton.

Už máte jasné plány?

První Mallorca do vánoc, pak Nice, ještě jednou Mallorca. První závody tam, další Tirreno, Okolo Baskicka a Tour de Alps, Giro.

Takže Giro d´Italia, a pak se uvidí, zda by se zvládla i třeba Vuelta?

S větší pravděpodobností bych jel Tour než Vueltu.

Skutečně? Obě velké Grand Tours za sebou a obě i na plný výsledek, nebo v jaké roli?

Giro na lídra a Tour v lepší roli. Záleží na tom, jak proběhne Giro, ale protože jsem promarodil sezonu, budu mít dost času na to, abych během šesti týdnů stihl zregenerovat a potenciálně zkusit jet oba závody na výsledek. Ale opravdu záleží na všech okolnostech.

Tedy vítejte zpátky, Leo, jak vás známe, plný nejvyšších ambicí. Jako byste se ocitl už zase ve formě, s jakou jste působil ve Sky?

Přesně tak. Zaplaťpánbůh, že jsem se dokázal vrátit na poslední měsíc sezony v závodech v Turecku a Číně. Díky tomu mohu vstupovat do nového roku s velkým očekáváním a ne s velkým otazníkem.

 

Týmový šéf Denk potvrdil, že vám i po téměř roční pauze stále plně věří. To potěší, že?

Stoprocentně. Jsem mu za to vděčný a nemůžu se dočkat, až mu to vrátí. To bylo nejhorší, cítit podporu a nemoci se revanšovat.

Příčiny bolestí v koleni máte jasně zanalyzované, změna materiálu i tréninkové zátěže?

Přesně tak. Nechci to shazovat jen na materiál, ten se v profesionálním sportu mění a někdo je na to citlivý víc, jiný míň. Ale těch změn bylo víc a tělo je nevzalo. Ve finále se mi vrátily obtíže se zády, poznali jsme to pozdě a půlka sezony byla už špatná.

Takže všechno nově přeměřeno, nastaveno, vyzkoušeno (původně v NetAppu jezdil Fuji, pak ve Sky to bylo Pinarello a nyní nově půjde na Specialized, pozn. red.)?

Ano, už od Turecka to takhle jezdím.

Tedy druhý začátek v tomto týmu, jak vzpomínáte na ten první?

Úplně přesně. Letěl jsem na mistrovství světa do Austrálie, sedím v Praze na letišti a zrovna mi nedopadl jeden ProTour team. Zvažoval jsem, jestli zůstanu v hradeckém Authoru, nebo úplně skončím. Najednou mi přišla nabídka na smlouvu od Ralpha Denka. Hned po příletu do Austrálie jsem mu ji potvrdil.

Ten tým se od té doby posunul do jiných pater, ale jeho až rodinná soudržnost přetrvává, že?

Ano, jsem moc rád. Zůstali všichni lidé z vedení. Je rozdíl v tom, když si někdo vybuduje tým od začátku, skládá ho dohromady postupně. Ralph si dal cíl jako manažer a šel za ním složitou cestou. Ne, že by nejdřív hledal velkého sponzora a pak jen utrácel peníze. Podobně to dokázali Vávra s Fialou v hradeckém Authoru.

Tým sází hodně na lidi z bývalého „východu“, i to ovlivňuje jeho atmosféru?

Má k nám nějak blíž, jinak by tu tolik lidí mezi jezdci i personálem nebylo.

Možná také proto, že ještě nenašel správného Němce…

Snaží se vychovat Emu Buchmanna, jsou na dobré cestě, ale ještě potřebuje čas. Možná mě díky jménu berou napůl za Němce, že mě berou opravdu za svého. Myslím si, že díky nějakému pradědovi za Rakouska-Uherska tam kousek německého původu mám.

Ale s většími penězi, které přišly i sem, se objevují větší tlaky. Nebojíte se jich?

Myslím, že si tu už prošly těžkými sezonami, i ta letošní první ve WorldTour přinesla hodně „bad luck“, nechci říct přímo neštěstí. Nevycházelo to všechno podle představ. Ale vyhráli jsme spoustu dalších jiných závodů. Měli jsme nulu na top ten v Grand Tours, ale pak zase to finále na mistrovství světa.

Jako by konec všechno spravil. Platí to i pro šalamounský výrok arbitráže UCI v případě Sagan na Tour?

A co s tím dál? Handrkování by už nikomu nic nepřineslo, je potřeba se podívat dopředu. Myslím, že si UCI vzala ponaučení a změní se rozhodování, aby nedocházelo k poškození cyklistiky.

Ještě zpátky do Sky. Šel jste tam s většími nadějemi, než se podařilo naplnit. Nelitujete toho, nepomyslíte si někdy, že jsem nezůstal tady, kde mi bylo dobře a pomohl i sám k dalšímu vzestupu?

Kdybych tehdy do Sky nešel, strávil bych dva roky v ProConti teamu bez možnosti tolika kvalitních závodů a také bych tu nabídku už nikdy nemusel dostat. Do jakéhokoliv jiného týmu bych ji asi víc zvažoval, ale Sky se neodmítá. To bych si do smrti vyčítal. Taky zůstat sedm osm let v jednom týmu není ideální, spousta lidí chřadne, motivace upadá.

Na druhou stranu, nestálo za to tam ještě víc zabojovat o svůj prostor, nebo už se tam váš čas naplnil?

Hrozilo tam, že bych tam zapadl do určité škatulky. Nepovedla si mi Vuelta, jedna nešťastná etapa, a nějak to všechno vyšumělo. Mrzí mě to. Mám šesté místo na Giru, nejlepší umístění Sky za posledních mnoho let, mohl jsem mít pódium na Vueltě…  Tím, že se Bora zvedla o ligu výš, neváhal jsem a vzal to tady všema deseti.

 

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: