Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

Active-sport

Chci inzerovat

Bylo by dobrý vyhrát, ví Boudný, ikona KPŽ

Sport

19.04.2017

Vyučil se kuchařem a měl nabídku za bicí do kapely k Vlastovi Redlovi. Slavkovský svéráz a patriot Pavel Boudný se ale stal cyklistou. Excelentním bikerem, maratoncem, který dokáže vyhrát i silniční klasiku. Pokud by si seriál Kolo pro život nechal navrhnout erb, nesměl by v něm „Bouda“ chybět.

Určitě jsi rekordmanem seriálu, víš kolik máš startů, prvenství?

Ani vítězství ani účastí se přesně nedopočítám. Strašně moc! Průměrně osm startů za rok, těch bylo víc než deset. A těch výher. Doufám, že ještě nějaká přibudou.

Jak jsi teď připravený?

Od listopadu mám najeto devět a půl tisíce, myslím, že jsem na tom dobře.

Přitom tady vládla zima a ty nerad cestuješ.

Strávil jsem dva týdny na Kanárech s rodinou, nemusel jsme spěchat domů. Pak jsme byli na etapáku v Andalusii a po něm už se to zlomilo doma, že se dalo slušně jezdit. Ukazovalo okolo deseti stupňů, nemusel jsem nic hledat venku.

Měnil jsi nějak trénink na kole?

Většinou jezdím na biku, někdy i na silnici. Mezi auty hrozí nebezpečí, na horském kole v terénu cítím svobodu, odbočím si, kam chci. Hodně jsem taky běhal.

Vážně? To není mezi cyklisty obvyklé…

Mám asi sedm set kilometrů, jednou jsme zvládli ve Slavkově i skoro čtyřicítku s kamarádem, co má taky čas, takový spíš indiánský běh. K tomu túry, to mě taky hodně bavilo. Líbila se mi změna, jinak se oblíkat.

To ti poradil trenér?

Ne, ne, žádného nemám.

A cítíš se líp, jsi si jistý, že to bude ku prospěchu?

Ještě mám rezervy ve váze, můžu trochu shodit, ale sezona bude strašně dlouhá. Oproti závodní váze mám teď navíc jen kilo.

Materiál obměňuješ?

Mám teď dvě kola, fulla i pevňáka Specialized Stumpjumper Epic. Hardtail má osm a půl kila, to je rozdíl dvě a půl kila na kole, to může něco přinést. Je hodně tuhý až na úkor pohodlí, protože full Epic nerovnosti super žehlí. To bude moje nová zbraň.

Jak budeš stroje volit?

Před každým závodem. Doteďka jsem jezdil všechno na Epicu na fullu, nově určitě pojedu i na pevňáku. Už teď v sobotu v Kroměříži, skoro jistě Hustopeče. Můžu si vybírat, ale nějak složitě to řešit nebudu. Rozhodnu se v týdnu před závodem podle pocitů i třeba počasí.

Objedeš celý seriál Kola pro život a co pak ještě dál?

Uvidíme, co všechno stihneme. Těch závodů je spousta. Nechci předbíhat, podle zdraví a formy budeme stavět aktuální závodní plán. Chci jet i na mistrovství světa v maratonu do Singenu.

K mezinárodním startům jsi se nikdy moc neupínal, co se děje?

Byl jsem tu už osmý na mistrovství Evropy před dvěma lety, což byl hezký výsledek. Pokud by se to povedlo taky tady do desítky. Je to jako Kolo pro život, jen dvě kolečka. Žádné velké kopce, jen jeden, spíš táhlá stoupání, pole, polňačky, asfalt. Ale samozřejmě dají se čekat větší soupeři. A nikdo neví, jak to bude se zdravím.

Cítíš se jako favorit do Kola pro život, nebo bude ještě vážnější hrozit týmový druh Matěj Ulman, či někdo další?

Matouch je hodně silný soupeř. Ale české tratě jsou proti zahraničí specifičtější. Tam najdete tvrdší kopce i terén, k tomu další soupeři. On ví líp jak tam, já zase tady. Já mám nastavenou hlavu na doma, jet vepředu, jít si za tím. Když musím dotahovat nebo se někde prát, je to pro mě horší bojovat ze zadních pozic. Vítězná motivace pro mě znamená mnohem víc, než jen někoho dohánět.

Váš tým Česká spořitelna/Accolade vedený Radimem Kořínkem funguje stejně?

Ano, složení, vybavení, partneři i systém zůstávají.

A ambice?

Taky. Bylo by dobrý vyhrát, říká Radim pořád, léta, před každým závodem. Nikdy jsem neslyšel nic jiného.

Tedy ani s vámi nemusí jezdit.

Nemusel by, ale jezdí…

Který závod právě z Kola pro život máš nejraději?

Psychologicky je to dané lokalitou, mám to rád v Hustopečích. Vyhrál jsem tam dvakrát, ale letos bude hustší konkurence, Jarda Kulhavý, Matouch, Matěj Průdek. Pojedu na hardtailu, to mi pomůže. Uvidím, jak se povede Jardovi, jestli půjde hned do trháku, budeme mít velké problémy. Ale taky mu může selhat materiál. Nedá se tipovat stoprocentně. Trať není úplně jednoduchá profilově. Ale já jedu z domu na rozjetí tam třicet kilometrů, pak zase na vyjetí zpátky. Týden na tom se jede Šela Author maraton, takže mám kvalitní přípravu.

Je ti teprve čtyřiatřicet, jak dlouho ještě vydržíš na nejvyšší úrovni?

Klasická otázka na začátku každé sezony. Ještě příští rok by se mohl určitě povést. A kluci jezdí maratony dobře i ve čtyřiceti, Kristian Hynek, Lakata, Sauser. Je to spíš o hlavě držet se takhle dlouho.

Jde to sice proti tvému odporu k cestování a cizímu prostředí, ale přece jen Cape Epic tě neláká?

Od těch, co jeli, poslouchám: Víc už nikdy, takové drsňárny. Neumím si to představit, stačil mi etapák ve Španělsku. Přesuny byly dost náročné a celé to pohodlí okolo. Rád nechám kolo odpadnout od ruky a lehnu… Samotné závodění mi ani snad tolik nevadilo. Dovedl bych si to představit dělat někomu „podržtašku“, servis. Kdyby chtěl třeba starší hobík pomocníka a parťáka. Anebo možná jet někomu v záložní dvojici, na to potřebujete podobnou výkonnost jako ti nejlepší. Na absolutní pořadí by se mi asi jet nechtělo. Co jen to stojí úsilí, pak jsi v tlaku, stačí defekt nebo zdravotní problém a všechno jde vniveč. To se mi nechce podstupovat.

 

 

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: