Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

Active-sport

Chci inzerovat

Kulhavý začíná přípravu i s novým trojzubcem. Už má plán, smlouvu ještě ne

Sport

08.11.2016

Tři měsíce po stříbrném olympijském Riu zahájí zítra pod beskydskou Lysou horou jeden z nejlepších bikerů světa Jaroslav Kulhavý trénink na další sezonu. Vydá se tam dvoumilionovým SUV 6válcem Maserati Levante s typickým trojzubcem v erbu, v nímž bude jezdit (nejmíň) dva roky.

Jsem rád, že pokračuje spolupráce s touto italskou značkou (od května 2015 jezdil v Maserati Ghibli, pozn. red.), která vyrobila SUV, což dnešní doba vyžaduje. Přitom auto má pořád sportovní vlastnosti, což je pro mě přidaná hodnota. Jízda s ním je radost a nutný čas na cestách si užiju.

Teď ale míříte spíš do terénu.

Začínám na kole a už se těším. Po olympiádě nebyl moc prostor něco dělat. Slavení, společenské akce, nechal jsem si vyndat šrouby z ruky, nabral šest kilo, zasnoubil se. Teď jsem v Americe týden běhal, abych předešel šoku. Každý den hodinu a po třech dnech jsem necítil rozbitý nohy. Ale základ jsem získal.

Jak jste si užil Ameriku?

Měl jsem maraton v Mexiku, ale vinou žaludečních potíží jsem si stejně nezajel a pak se z toho ještě dostával. Potom jsme trochu pocestovali po Kalifornii. Bylo to příjemný.

Smlouvu ve Specialized jste neřešil?

Tam ne. Ladíme už poslední věci, doufám, že ji za týden za dva budeme moci představit.

Bude až do dalších her v Tokiu?

Podrobnosti bych ještě nechal. Vypadá to na bajka.

Možná lepší, než se pouštět do neznáma a nejistoty s možným větším působením na silnici.

Víc jsme se o ni nezajímali a těžko bych dostal odpovídající nabídku do WorldTour týmu, s nímž bych se dostal na velké závody. To jsme řešili před čtyřmi lety po Londýnu, do Quickstepu bylo blíž, ale jednání se taky táhla. Přechod by zabral dva tři roky a na to už asi nemám čas, abych se ve dvaatřiceti chystal naplno na silnici, že tam ještě něco zajedu. Vidím to jen na krátké odskočení, něco jako Nino (Schurter).

To jsem měl na mysli, kratší etapák typu Okolo Švýcarska.

To by se mi hodně líbilo. Buď na konci sezony nebo na začátku, kdy  lidi v týmu už nebo ještě nemají velké ambice a mohl bych dostat nějaký prostor. To bych si rád zkusil někdy v budoucnu. Asi raději etapák než klasiku. Podívej, i dobrej cyklista jako Štyby má problém se v kvalitním týmu do klasického závodu nominovat. Taky musel bojovat aspoň dva roky, než se někam dostal. Já bych to měl ještě těžší. Týmům je jedno, že si nějaký biker chce něco vyzkoušet. Na to nemají prostor. To bychom museli nejdřív pořádně vyjednat.

Jak v tomto světle hodnotíte rozhodnutí o náhlém přestupu Ondřeje Cinka na silnici?

Asi dostal nabídku v rámci Meridy, která nešla odmítnout. Na bajku nic neměl a přišel k tomu jako slepej k houslím. Na druhou stranu dostal superšanci. Jediný problém může být délka jen roční smlouvy. Než se dokáže aklimatizovat, může být pozdě. Snad mu ji prodlouží. Je mladej, ambiciozní, pracovitej. Musí se s tím porvat a přesvědčit je, že na to má.

V čem se může prosadit?

Těžko říct. On je postavou spíš vrchař, výbušný typ na kratší věci. Asi by měl zapracovat na vytrvalosti v kopcích. V delších kopcích na silnici může být dobrý. V týmu mají určitě dost lidí, aby ho otestovali, na co se jim hodí. Nedá se to rozhodnout hned jako u Schurtera. Tam to bylo jasný. Typ jako Sagan, osvalený, může jezdit to a to. Třeba bude mít na jaře Cimbál o dvacet kil víc a vyrazí na klasiky J.

Jaký máte plán vy, v poolympijském roce si asi můžete stavět program podle sebe?

Chci začít sezonu tréninkovými závody. Rád bych jel Cape Epic, kde se má objevit Schurter a všichni nejlepší a mají dávat komplet živé přenosy. S kým ve dvojici, to se ještě uvidí. Máme zajímavé varianty. Světový pohár začnu v Novém Městě, tam chci být dobře připravený. Pak mistrovství světa i svět v maratonu. Nic jiného tam není. Uvidíme. Rád bych jel mistrák republiky na silnici, uvažovali jsme i o nějaké závodní možnosti s Duklou.

Začínáte tedy v Beskydech, kam se pomalu přesouváte z domácího Ústí nad Orlicí. V Čeladné už máte apartmán, jak se vám tam líbí?

Tréninkové podmínky jsou tam opravdu super, k tomu změna, nový vítr. Kopce a široký výběr možností tratí, to je parádní.

Kam jezdíte nejraději?

Hodně jezdíme na Pustevny, na Bílou, až na Lysou horu. I od Bumbálky až na Třinec, to je fakt pecka. Jezdím tam dva roky a projel jsem zhruba třetinu. Mám tam kamaráda. A teď tam bude celý tým Radima Kořínka v čele s Boudou, dobrá skupina.

Přesídlíte tedy natrvalo do kraje své snoubenky?

Byla olympiáda, neměli jsme čas to řešit. Mám tam kde být, záleží na dalších plánech na celé čtyři roky až do Tokia. Podle toho se budu rozhodovat. Z Ústí to tam mám stejně daleko jako do Prahy.

Už léta zde žije silniční nezmar Adam Hansen z Austrálie…

Párkrát jsem ho potkal, ale nevím, co jezdí za tréninky. Vím jen, že chodí hodně pěšky na Lysou.

 

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: