Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

Active-sport

Chci inzerovat

Srážka s autem, zánět střev a činka na noze. Vítej doma, šampione!

Sport

20.09.2016

Český mistr Radek Šimůnek se po deseti letech vrací domů z Belgie. Aby byl blíže rodině a dobyl i zdejší mety. V hlavní zemi cyklokrosu tak zůstávají už jen Boroš s Ťoupalíkem.

Jak se to seběhlo?

 
Rozhodoval jsem se dlouho, neodcházelo se mi lehce. Ale chci se teď rvát o vítězství doma a ukázat tady, co jsem tam napracoval.

Jak se povedla domácí příprava?

Začátek byl dobrý, ale srpen horší, přišla spousta zdravotních problémů. Začalo to nepozorným řidičem, který mě srazil na kole. Pak přišel zánět ve střevech a v žaludku, náběh na salmonelu, to jsem ustál, a pak mi ještě spadla činka na nohu v posilovně…

… a ta skončila v sádře.

Pětadvacítka kotouč spadla přímo na nárt, pohmoždila mi ho a polámala mi kůstky. To bylo strašný, psychicky náročný. Člověk se vrátí domů, do nového týmu, plánuje, jak se ukáže a pak tohle.

Nelitujete zrušení původně plánovaného startu na eliminatoru na červnovém mistrovství světa horských kol v Novém Městě? Spíš zážitkově.

Trošku jo. Ale v tu chvíli jsem nebyl dobře připravený, abych důstojně reprezentoval Českou republiku i sebe. Rád bych zkusil republiky ve sprintu a pak uvidím, zda i ve světě. Pro mě je ale priorita cyklokros. Od dětství, do konce života.

Charakter tréninku zůstal jinak zachován?

Měsíc jsem stál, jestli to vůbec můžu nazvat tréninkem… V Belgii jsem víc závodil, tady trénoval. Závodů mám mnohem míň, o to větší budu mít, doufám, elán do krosové sezony. Tělo se musí postupně adaptovat, nebudu ve formě ze dne na den.

Vaše ambice přesto nemůže sahat dál než za světovou desítku, že?

Přesně tak. Samozřejmě působí řada faktorů, může se něco stát se mnou nebo s kolem, cyklokros je nevyzpytatelný. Ale když na to máte nohy, spoustu věcí dotáhnete. Start českého poháru v Táboře je na mě příliš brzy (už 28. 9.). Já jsem diesel, potřebuju se do sezony rozjet. A forma graduje na mistrovství republiky a světa (v lednu). To ale neznamená, že nechci vyhrát český pohár.


Zvládnete kompletní program světového a českého poháru?

Ano. K tomu některé závody švýcarské série EKZ. I když teď zpočátku jsem odřekl start. Chci se hlavně zaměřit na svěťáky a pak na český pohár.

Nebude chybět i víkendový první díl světového poháru v Las Vegas, kde bude české barvy hájit jen Kateřina Nash?

Když se podívám na poslední výsledky, jeden svěťák se mi vždycky nepovede, něco se přihodí, chybí forma. Takže jeden závod by scházet neměl. Celkové pořadí není priorita, raději udělám jeden velký výsledek.  Než být osmý v žebříčku raději jeden závod vyhraju.

Jak bude rozjezd v USA obsazený?

Většinou pojedou jen Belgičani, možná nějaký Holanďan. Víc týmů tam asi nebudu. Belgičani, když jsou do padesátky UCI rankingu, mohou jet. Počítám, že tam bude šestnáct sedmnáct Belgánů. A k tomu Američani.

Sledujete mezinárodní konkurenci víc než jen jako soupeře. Pomáháte i českým pořadatelům pozvat zahraniční závodníky.

Byl bych rád, kdyby do Tábora (spolu se Slaným a Uničovem má kategorii C1, pozn. red.) přijel z každého státu aspoň jeden slušný závodník. Mám slíbeného van Tornhouta z Nizozemska, Belgičana Canta, Francouze Channela a další, snad z jedenácti zemí. Tím, že se vylepšila kategorie závodů, může tu být větší konkurence a taky domácí jezdci mohou sbírat body UCI pro lepší startovní pozice v dalších podnicích.

Je vám třiatřicet, jak dlouho ještě vytrváte v závodním kolotoči?

Mám smlouvu v ČEZ Tábor na dva roky, pak se budu rozhodovat co dál. Sportovní důchod klepe na dveře. Ne že nestačím mladíkům, ale koukám už i na rodinu a lidi okolo sebe. Můžu se přemístit do role sportovního ředitele, třeba mě zláká jiná práce.

 

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: