Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

Active-sport

Chci inzerovat

Štika mezi českými firmami jezdí na kole i běhá

Tisková zpráva

11.11.2015

Brněnská firma Aspire Sports je Štikou českého byznysu a potvrdila to podruhé za sebou oceněním v prestižní výroční anketě. Jako jediná „sportovní“ se dostala mezi 14 krajských vítězů a 42 oceněných, většinou dceřiných firem nadnárodních společností s miliardovými obraty. Po loňském třetím místě získala letos dokonce první pozici z Jihomoravského kraje před obhájcem Deichmann obuv.

Autor:BikeFoto:Archiv

„Je to pro nás obrovské ocenění. Museli jsme si tu pozici tvrdě vybojovat. Jsme distribuční firma, takže jsme uspěli i díky tomu, jaké značky zastupujeme. Především New Balance, GT, Cannondale a Uvex jsou ve skvělé formě. My jsme to dokázali aplikovat na trh,“ řekl Igor Doležal, většinový majitel.

Anketa se nevyhlašuje podle sympatií, ale díky přesně nastaveným ekonomickým kritériím – nárůstu obratu, ziskovosti v poměru k vlastnímu kapitálu a celkovým aktivům, za ukazatel běžné likvidity a za míru zadluženosti. Ta všechna se hodnotí za poslední tři roky s důrazem na ten poslední.

Pořadatelská společnost Coface Czech vybírala ze 40 000 tisíc firem s obratem větším než 10 milionů eur. Absolutním vítězem se stala Olbrich – CZ z Plzeňského kraje, která má německého vlastníka. Dále uspěli výrobci autodílů, textilky i zemědělské podniky.

„Nám se daří díky tomu, že nestojíme na jedné noze. Věnujeme se cyklistice a prodeji sportovní obuvi a textilu. Působíme na trzích v Česku, na Slovensku, v Polsku i Maďarsku. Někde to jde líp, jinde hůř, ale dokážeme to vyvážit,“ dodal Marek Doležal, druhý z majitelů rodinné firmy, který se zúčastnil slavnostního vyhlášení v historickém areálu kláštera minoritů svatého Jakuba v Praze.

Aspire Sports oslaví v lednu dvacáté narozeniny, má okolo pěti desítek zaměstnanců, v portfoliu patnáct značek, oslovuje okolo 65 milionů zákazníků. Třeba v Polsku jí vzrostl loni obrat o deset procent, oproti předchozímu importérovi tam obchod vybraných značek od roku 2012 zčtyřnásobili. Proto tolik nepřekvapí, že i firma z menší země zastupuje značku na větším trhu, což není zrovna obvyklé.

Ekonomičtí experti poznamenávají, že pozitivní vliv na rozvoj zdejšího trhu mělo v posledním roce také oslabení české koruny, které posílilo ziskovost mnoha podniků, především výrobních a exportních. „Naopak pro nás jako importéra je to negativní a proto cítím, že jsme uspěli »situaci navzdory«,“ usmál se spokojeně Marek Doležal.

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: