Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

Active-sport

Chci inzerovat

Eurobike začal. Váha už není hlavním trendem

Sport

26.08.2015

Největší výstava kol Eurobike v německém Friedrichshafenu opět otevírá brány. Jaké přinese novinky v silniční cyklistice? Inovace a kreativita v tomto odvětví nikdy nechyběly, něco se však přece jen mění. Už není možné nadále dávat takový důraz na snižování váhy rámů a komponentů. V zásadě totiž bylo dosaženo „dna“.

Váha šest kilo, perfektní tuhost a funkčnost. Taková kola už dávno nejsou raritou. Na Eurobiku například předvede Merida svůj poslední model Scultura 9000 LTD. Tenhle kousek váží pouhých 4,6 kila, ale stejně nastává trochu absurdní situace, protože minimum pro světové závody UCI je 6,8 kilogramu. Takže ani stáj Lampre/Merida ho v této podobě nesmí využívat!

Váhové inovace už tolik nevládnou. „V tom je rok 2016 velmi zajímavý. Už není kam dál postupovat. Jsou tady elektronické sady, váha na minimu, velké vlny už jsou za námi,“ říká expert na techniku Jens Klötzer z magazínu Tour.

Přesto se dějí významné věci. Technologické inovace budou dále bojovat o své místo na slunci, marketingoví odborníci jistě všem brzy „vysvětlí“, že bez kotoučových brzd se na silničním kole nemůžete obejít. Samozřejmě věří, že vytlačí během pár let z trhu brzdy klasické ráfkové. Byznys jede naplno. Vždyť přece kola 26 palců jsou na MTB scéně také jaksi out…  

Karbonové rámy a ráfky jsou čím dál oblíbenější, ale když je mokro, klasické brzdy na nich znatelně ztrácejí na účinnosti.

Kotoučové brzdy jsou sice trochu těžší, ale ani to není problém. Focus už byl na Eurobiku oceněn za model „Izalco Max Disc“ vážící i s kotouči UCI předepsaných 6,8 kilogramu.

Další změna? 28 milimetrů nebude novým standardem pneumatik silničních cyklistů, ale těchto modelů bude u obchodníků rapidně přibývat. I tady jde jezdcům čím dál více o komfort. A ten širší gumy nabídnou vyšší, oproti tomu rychlost ztratí většina zanedbatelně.

Pohodlí u silničních kol je vůbec na vzestupu, z USA se derou do světa takzvaná „štěrková kola“ s pohodlnější geometrií. Na první pohled vypadají jako obyčejná silniční, na druhý najdete některé detaily z rámů horských. „Nově vznikající kategorie silničních kol jsou na vzestupu. Byť si o nich nikdo před pár lety vůbec neslyšel,“ dodává Jens Klötzer.

Pohodlnější silniční rámy nabízejí firmy ale už roky. Cannondale Synapse, GT Grade a mnohá další, stačí vybírat.

Chcete vědět víc o všech cyklistických novinkách na silniční i MTB scéně? Eurobike ve Friedrichshafenu je tento týden jedinečnou příležitostí.

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: