Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

Active-sport

Chci inzerovat

Elitní stáje se do kotoučových brzd (zatím) nehrnou

Sport

12.08.2015

„Prosím, smíte testovat při silničních závodech kotoučové brzdy.“ Srpen a září jsou měsíci, kdy mohou ti nejlepší vyzkoušet novinku, která by měla prorazit do největších světových závodů. Stáje se však do toho úplně nehrnou. Zkušenosti sbírá zatím jen Roompot Oranje, jenže na závodě Eneco Tour byly účinnější brzdy k vidění jen u několika jejich jezdců…

UCI už v průběhu roku vyhlásila, že v srpnu a září se dosud zakázané kotoučové brzdy budou testovat.

„Ačkoliv se běžně používají u horských kol déle jak deset let a v posledních dvou letech jsme je umožnili využívat také v cyklokrosu, musíme být s jejich nasazením na silnici opatrní a využít maxima zkušeností výrobců i týmů a samotných závodníků,“ říkal na jaře šéf UCI Brian Cookson.

Stáje elitní kategorie WorldTour prozatím vyčkávají. Důvod je asi zřejmý – oficiálně by měla být novinka povolena až v sezoně 2017. A to musí vše jít hladce… Času je tedy poměrně dost.

Samozřejmě, že jde o velký byznys, proto největší hráči chtějí být na boom připraveni. Přínos kotoučových brzd je nesporný. Neztrácejí na účinnosti při rozdílných povětrnostních podmínkách, za deště a mají zhruba o polovinu kratší brzdovou dráhu.

Na druhou stranu se hovořilo i o rizicích – například možnosti popálení v případě hromadných pádů. Disky jsou totiž intenzivním třením rozpálené.

Podle webu Bikeradar.com konstatovaly stáje BMC, Orica/GreenEdge, Lotto/Soudal, Movistar a Astana jednoznačné: „Nemáme zatím zájem.“ BMC a Origa jsou sponzorovány Shimanem (to už brzdy nabízí), další tři mají Campagnolo (to na vývoji finišuje).

Kaťuša na letošek testy chystá, Trek nové brzdy využije podle všeho během Vuelty. Každopádně boom se asi blíží.

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: