Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

Active-sport

Chci inzerovat

Froome zveřejnil data. Nejsem podvodník, dokazuje

Sport

23.07.2015

„Podívejte se, nejsem žádný podvodník.“ Jednoznačný lídr Tour de France Chris Froome nechal nahlédnout veřejnost do citlivých dat, která mají dokázat, že jezdí výkony pro člověka dosažitelné – tedy, že nedopuje. „Udělal jsem všechno, co jsem mohl. Vím, že jsou lidé, kteří jsou přesvědčeni o mé vině, ty nepřesvědčí o opaku nic. S tím nic neudělám. Teď už chci je dovést žlutý trikot do Paříže,“ řekl Froome po prozrazení údajů.

Autor:BikeFoto:Archiv

Brit ukázal údaje z 10. královské etapy na Col du Soudet, kde jeho výkon vzbudil pochyby a noviny začaly ve velkém spekulovat o dopingu. Psalo se, že Froome v posledním stoupání vynaložil sílu 7,04 wattů na kilogram, což už je podle odborníků mimo dosah lidských sil. Tedy, pokud si nepomůžete zakázanými prostředky...

„Není to pravda, Chris měl přesně 5,78 wattů na kilogram, což už lze zvládnout,“ sdělil týmový trenér Tim Kerrison.

Hodnota VAM (nastoupených metrů za hodinu) byla 1 602, přičemž z dopingu usvědčení Pantani a Armstrong měli 1 800. Maximální tepová frekvence je u lídra Sky stále poměrně nízká – 174. Přitom při Tour před dvěma lety 168, na loňské Vueltě 171. To vše při váze 67,5 kg. „To jen ukazuje na pokrok jeho výkonnosti,“ dodává trenér.

Kadenci měl Froome 97, průměrné watty ve stoupání 390, zvládl však i 422 po dobu čtyř minut, čímž ostatní deklasoval.

Soupeřům se krátí čas, aby jeho více než tříminutový náskok smazali, do cíle v Paříži peloton dorazí o víkendu.

„Pro kompletní obrázek by lidé museli vidět všechna data. To ale nejde prozradit. Team Sky mi dal možnost takhle se připravovat, vyvíjel tréninky několik let. Proč je servírovat týmům, které do tréninku tolik neinvestovaly? Chci prostě říci: my nedopujeme. Tečka,“ uzavřel Froome.

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: