Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

Active-sport

Chci inzerovat

Pirát ho vyrazil ze silnice. Schválně, tvrdí Malík

Sport

29.11.2014

Jezdec stáje Nilfisk/Alto Michal Malík mohl přijít o život. Na minimálně frekventované silnici ho při tréninku úmyslně srazilo auto! Naštěstí vyvázl jen s lehčími zraněními. Kolo je na odpis, řidič z incidentu vyvázne asi nepotrestán, problémy může mít cyklista. „Bylo to, jako by na mě ten člověk vystřelil z pistole,“ říká pětadvacetiletý Malík v rozhovoru z Mallorky, kde se s týmem v těchto dnech připravuje.

Poklidná silnice ve směru od obce Václavice směrem na Chrastavu. Podle Malíka komunikace, kde projede jedno auto za deset minut.

„Jeli jsme v pětičlenné skupině, já byl kousek za ostatními, protože jsem si chvilku předtím oblékl pláštěnku. Kousek za obcí jsem za sebou uslyšel řev motoru, řidič jel i smykem, našli jsme později brzdné stopy. Myslel jsem, že přidá plyn a zmizí, jenže on se nalepil vedle mě a začal mě postupně vytlačovat ze silnice. Když jsem byl téměř ve škarpě, ještě strhnul volant,“ popisuje Malík děsivý moment.

Michal Malík v šoku u plotu, kterým po nárazu auta proletěl.

Michal Malík v šoku u plotu, kterým po nárazu auta proletěl.

Vylučuje, že by řidič nejednal úmyslně. Nikomu a ničemu se nemusel vyhýbat, Malík jel u kraje, navíc je silnice značená jako cyklotrasa. „Proletěl jsem ztrouchnivělým plotem u silnice a moje kolo skončilo pod koly vozu.“

Nebyl vážně zraněn, a tak viděl, že chce řidič ujet. Jenže vozidlo bylo také zčásti ve škarpě, a tak se mu to nepodařilo rychle. Muselo vycouvat. Malík vyskočil a stoupl si před něj, aby řidiči znemožnil jízdu. Auto se začalo rozjíždět a on skočil na jeho kapotu!

„Bylo to absolutně pudové jednání. Normálně bych to nebyl schopen udělat. Pěstí jsem mu poté rozbil přední sklo, takže neviděl na cestu a musel zastavit. Ruku jsem měl přes týden fialovou. S chladnou hlavou by člověka ani nenapadlo něco takového udělat,“ uvádí Malík, sedmý muž v Českém poháru MTB v cross country a vítěz slovenského závodu Horal Tour.

Zničený karbonový rám. Auto ho přejelo.

Zničený karbonový rám. Auto ho přejelo.

Zbytek incidentu má trochu v mlze. Jeho parťáci mu zavolali sanitku; dva dny strávil v nemocnici v Liberci. Kromě pořádného potlučení a lehkého otřesu mozku byl v pořádku. „Bylo to štěstí v neštěstí. Když do mě najel, měl jsem nohy pod autem, nějakým zázrakem mě nepřejel,“ tvrdí.

Reakce řidiče? Podle všech, kteří byli u incidentu, vše zlehčoval slovy, že „se přece zase tolik nestalo“. Policie vyslechla jen jednoho účastníka nehody, Malíka jako postiženého vůbec (!), od té doby se přes dva týdny neděje nic. Řidič vyvázne podle všeho bez trestu. Problémy naopak může mít Malík, který rozbil přední sklo.

Michal Malík se věnuje horským kolům a cyklokrosu.

Michal Malík se věnuje horským kolům a cyklokrosu.

„Poškození čelního skla u vozidla řeší policisté na obvodním oddělení v Hrádku nad Nisou jako přestupek proti majetku,“ píše se v policejní zprávě, podle které o cyklistu řidič zavadil při předjíždění. Její celé znění, které se zásadně rozchází s tvrzením Michala Malíka, si můžete přečíst ZDE.

„Jak by o mě mohl zavadit a mé kolo zůstat pod autem? To je přece nesmysl,“ který se cyklistice začal věnovat na sto procent až poté, co vystudoval na vysoké škole masovou a sociální komunikaci.

Za vytlačení vozu z dálnice dostal silniční pirát Lacina před časem trest odnětí svobody na pět let, po polovině trestu byl letos propuštěn.

Michal Malík na trati jednoho ze závodů.

Michal Malík na trati jednoho ze závodů.

Malíkův karbonový cyklokrosový speciál je skoro celý na odpis. Škoda včetně odepsaného Garminu se pohybuje mezi 80 a 90 tisíci. „To bude uhrazeno z povinného ručení řidiče,“ říká Malík, který se po incidentu cítí špatně po psychické stránce.

„Neumím si představit, jak budu na silnici v Česku trénovat sám. Bojuji se strachem. Zatím jsem na ni vyjel jen ve velké skupině. Bojím se. Tady na Mallorce je to skvělá terapie, řidiči jsou k cyklistům a chodcům úžasně ohleduplní. Musím se z toho oklepat, protože na silnici probíhá devadesát procent tréninků. Přemýšlel jsem i nad tréninkovým úsilím, které cyklistice věnuji každým dnem, nad svými ambicemi a prioritami. Ale jedu dál. Byl bych rád, kdybychom se nad sebou všichni zamysleli a chovali se k sobě ohleduplně a s respektem.“

 

 

 

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: