Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

Active-sport

Chci inzerovat

Subaru Levorg, oblíbený člen vyladěné sportovní rodinky

Dlouhodobý test

Zábavu, práci i rodinu zvládne Levorg podle reklamních sloganů. Ano, to platí. A hlavně parádně jezdí se skvělou výbavou. Kompaktní kombi neboli velké auto pro sportovněji naladěné řidiče, jenž neuspokojují přitloustlá SUV nebo předimenzované crossovery. Není divu, že značka Subaru zůstává i pro tento rok partnerem největšího seriálu běhů v terénu Kilpi Trail Running Cupu. Který chce pozvat za aktivním pohybem do přírody celou rodinu.

Původně se do Evropy vůbec neměl podívat, svoji misi měl plnit především v Americe. Ale změny strategie teď v Japonsku vůbec nelitují. Navázaní na linii Legacy čtvrté a páté generace, symetrický pohon všech čtyř kol, nový turbo boxer motor 1,6 DIT a prostorný zavazadlový prostor ho poslaly do zajímavých konsekvencí zájmu.

„Slučuje v sobě tradičně protichůdné sportovní a cestovní vlastnosti,“ říká projektový manažer vozu Jasunori Kumagai. V Česku se úspěšně prodává od října 2015.

Levorg (LEgacy, reVOlution, touRinG) je rodinné sportovní auto. První přívlastek díky bezpečnostnímu konceptu, na nějž v Subaru výjimečně dbají. Karoserie z vysokopevnostních ocelí, sedm airbagů, výrazně se omezily slepé úhly.

Navíc hodně při vycouvání z parkovacího místa funguje SRVD-systém pro detekci vozů v mrtvém bodu až do 70 metrů za autem, aktivující pískot a blikání ve zpětných zrcátkách čtyři sekundy před možnou kolizí. Má samostmívací zrcátko, asistenta dálkových světel a další důležitosti.

Sportovní drajv drží zásluhou designu, vycházejícího z ostrého WRX STi. Tedy šestiúhelníková maska, světlomety ve tvaru sokolích očí, hliníková kapota s výrazným otvorem – „kapličkou“ zajišťuje účinnější chlazení stlačeného vzduchu, dále dvojitý výfuk, široké blatníky, vytuněné ráfky z lehké slitiny, svažující se střecha se spoilerem, omezujícím vztlak, zadní LED kombinovaná světla, volant.

A vlastně i způsobem jízdy – dravým, přitom stabilním i díky Active Torque Vectoringu, aktivnímu rozdělení točivého momentu AWD podle úhlu natočení volantu, rychlosti otáčení kolem svislé osy a příčného zrychlení.

Celá hnací soustava se stálým symetricky uspořádaným pohonem všech kol je umístěna v podélné ose vozu, což přispívá skutečně výtečným jízdním vlastnostem v čele s až neuvěřitelnou přilnavostí. Pouze na nerovnosti je třeba opatrněji, je to zkrátka sporťák, ne měkký teréňák.

Řízení usnadňuje elektrický posilovač, tak snadno se na něj zvyká. Eleketromechanický systém spotřebovává energii pouze, když se opravdu zatáčí, což šetří palivo. Poprvé zde byl použit systém stop and go na přeplňovaném benzinovém motoru se skvělým časem 0,2 sekundy. Jiná verze k dispozici není. Průměrná spotřeba 9,6 l/100 km (600 km, z toho 200 km dálnice a 400 km město) ovšem docela zaskočila. Nejezdili jsme agresivně, jen nehlídali každý lok motoru.

Plynulé řazení Lineatronic je možné nahradit za jízdy manuálním páčkami na volantu, najdete tu šest pevně daných převodů. Pod zátěží nad třemi tisíci otáček CVT řadí virtuální stupně, což se blíží víc běžným automatům.

Brzdový asistent pomáhá využít vždy ideální brzdnou sílu. Eleketrická parkovací brzda je integrovaná přímo do brzdových třmenů. Při rozjezdu do kopce funguje automaticky, navíc má o tři kila míň než ta konvenční s pákou.

Jemné linie tvarů vozu lehce drsní sportovní akcent. Spodní část A sloupku je posunuta dopředu, čímž se zvětšuje nástupní prostor pro řidiče i spolujezdce do široce otvíratelných dveří. Současně se tím více sklopilo čelní sklo a boční profil získal dynamiku. Ať zvolíte jakýkoliv úhel pohledu na vůz, oko na něm spočine zálibně, natěšeno na další akční projev. Dokoupit můžete optický sportovní paket STI včetně předního spoileru.

Navzdory sportovnímu posezu tělo při delší jízdě ani nepříjemném přemisťování v městských zácpách netrpí, nesedí se příliš nízko, ani tvrdě. A svažující se střecha ponechává na zadních sedadlech dost prostoru na hlavu.

Jízdu obarvily výhledy ze střešního elektricky ovládaného okna. A patří sem i sportovní modrou nití obšitá přední sedadla, kožená hlavice volící páky, palubní desky i výplně dveří, nebo ne?

Po jednoduchém sklopení zadních sedadel táhly naskočí prostor na 1 485 litrů – z toho 7 + 33 litrů je namísto rezervy pod podlážkou. A potěší i nízká nákladová hrana. V našem tradičním testu Levorg obstál – devětadvacítku MTB jsme naložili celou bez rozhození, pouze se zasunutím sedlovky.

Infosystém Subaru Stralink nabízí tři zóny – 3,5´´ plošku v přístrojovém panelu za volantem, vpravo uprostřed palubní desky 4,3´´ barevný displej a dotykovou obrazovku multimediálního systému pod ní. Až toho je pro začátek dost na orientaci a vyladění, aby se některé údaje zbytečně nedublovaly na více místech. Systém ovládáte buď na volantu, nebo tlačítky pod displejem či přímo hlasem.

Náš Levorg nabídl po všech stránkách velice bohatou výbavu. Ten výčet by byl hodně dlouhý, připomeňme jen zajímavé neobvyklosti.

Bezklíčové zamykání i startování (smart key systém). Elektricky vyhřívaná okna i přední sedadla. Bluetooth handsfree a parkovací kamera s pozorovacím úhlem 160 stupňů.

Dále hliníkové sportovní pedály. USB vstup. HBA-automatické přepínání mezi dálkovými a potkávacími světly. TMPS-sledování tlaku v pneumatikách. Jako izolační vrstva v interiéru, výrazně pohlcující hluk, byl použit materiál Thinsulate, známý ze zimního oblečení, rukavic i bund.

Základní verze Trend stojí 759 000 Kč, vybavenější Sport 889 000 Kč, naše Comfort stojí mezi.

 

 

 

Závěr

Subaru Levorg

Testovaný model 1,6 GT Comfort Lineatronic

Motor přeplňovaný, 4válcový benzínový typu Boxer, DOHC 16 ventilů

Zdvihový objem 1600 cm3

Výkon 125 (170) k při 4 800 (5 600) ot/min

Palivo Bezolovnatý benzin BA95, přímé vstřikování Hitachi, objem nádrže 60 l

Udávaná spotřeba město 8,5 l/100 km, mimo město 6,3 l/100 km, kombinovaná 7,1 l/100 km, naměřená průměrná 9 l/100 km

Maximální rychlost 210 km/h, zrychlení 0-100 km/h 8,9 s

Převodovka CVT

Rozměry délka 4 690 mm x šířka 1 780 mm x výška 1 485 mm

Objem zavazadlového prostoru 522 l, při sklopených zadních sedadlech 1 446 l

Pneumatiky 225/45 R18 91W






Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Cestovní endura hýbou světem. Tak jsme vyrazili vyzkoušet rovnou to nejostřejší, které je v…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: