Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

Active-sport

Chci inzerovat

Jak sportují Češi, ptal se Intersport. Nejvíc jich plave, aspoň někdy

Info

02.10.2018

Ve výsledcích výzkumů sportovních návyků obyvatelstva o post jedničky – nejpočetněji a nejmasověji provozovaného odvětví – spolu nejčastěji soupeří cyklistika s běháním. Podle aktuálního průzkumu Sportovního reportu řetězce Intersportu, kde v průběhu srpna odpovídalo tisíc lidí, vyhrálo plavání. Alespoň občas ho provozuje 60% lidí v zemi. Jaká další zajímavá čísla z trendy studie vzešla?

Intersport provedl studii i v sousedních zemích a získal tak unikátní reprezentativní data o sportovních návycích okolo 118 milionů lidí. Češi mají ze všech nejvíc fotbalových míčů (29% lidí), Němci nejvíc běhají (34%), Rakušané nejvíc sportují ráno (21%), Maďaři nejvíc jezdí na kole s rodinou (35%) a Slováci mají nejpozitivnější vztah ke sportu (62%).

Proč jste sportovně aktivní? 76% lidí z Česka, kteří se hýbou aspoň jednou měsíčně, říká, že se díky sportu cítí svobodně, 92% tak činí pro vylepšení pocitu tělesné pohody. Ale 96% si myslí, že by děti měly sportovat více.

Více než 64% Čechů sportuje aspoň jednou týdně, v průměru sedm hodin (jen 7% vůbec), z toho 9% téměř denně. Aspoň příležitostně 60% lidí plave, 58% se věnuje turistice, 48% jezdí na kole, 23% lyžuje, 20% tančí a taktéž 20% hraje badminton. Nejvíc se sportuje večer od 17 do 21 hodin, z 57%, brzy ráno od 5 do 9 jen 15%.

Pro obchodníky zní jako memento tento údaj: až 600 000 lidí v Česku uvažuje o tom, že si v nejbližší době koupí elektrokolo (a dokonce 1,3 milionu lidí „běžné“ kolo).

Co se oceňuje ve sportovních obchodech? Poměr ceny a služeb ze 61%, pak kompetentnost personálu (51%), vysokou kvalitu zboží (51%), přátelský vztah prodavačů (44%) a výhodné ceny (56%). Češi utratí ročně okolo 5000 Kč na osobu za sportovní aktivity a dokonce 6 792 Kč za sportování svých dětí.

Rakouský Intersport, který je největším prodejcem sportovního oblečení a vybavení na světě, a v Česku má 21 vlastních prodejen a 10 partnerských (s ročním obratem 1, 247 miliardy korun), tu má důvěru 92% zákazníků, 83% lidí zná tuto značku. V Česku pořád 66% lidí nakupuje sportovní náčiní v kamenných obchodech a 34% spíše na internetu.

„Naší vizí je nový koncept Best in town, prodejny s nejlepší servisem, sortimentem i poradenstvím,“ říká Martin Palarčík, jednatel společnosti Intersport. Modernizací, při nichž byl využit kámen a dřevo, prošly prodejny v pražských Letňanech, v Plzni, Mostu a Pardubicích. „Chtěli jsme, aby vznikl prostor s unikátní atmosférou, ve kterém se naši zákazníci budou cítit příjemně a který pro ně bude inspirativní,“ dodává jednatel Palarčík.

Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: